צוותים של מד"א וכוחות המשטרה הוזעקו במוצאי שבת, למרכז הרצליה, בעקבות דיווח על צעיר בן 15 שידו רוטשה ואצבעו נכרתה כתוצאה מפיצוץ של נפץ שאותו הצית. צוות מד"א העניק טיפול רפואי לפצוע ופינה אותו בבהילות בניידת טיפול נמרץ לבית החולים תל השומר. 

המשטרה פתחה בחקירה ועיכבה לחקירה את אחד מחבריו של הקטין שנפצע, גם קטין בן 15, לאחר שברשותו נתפס נפץ מהסוג שגרם לפציעת חברו. כמו כן, ברשותו נמצאו נפצים נוספים. במהלך החקירה הקטין הנחקר סירב למסור היכן רכש את הנפצים המסוכנים ובתום החקירה הוא שוחרר למעצר בית לחמישה ימים. 

נציין כי מדובר בנפץ משולש המכונה "רמאדאן" וכמות חומר הנפץ הפעיל בו עלולה לגרום לפציעות קשות ביותר. כזכור רק בשבוע שעבר פרסם מעריב אודות הסכנות הכרוכות משימוש בנפצים והעובדה שמעבר לפציעות גופניות רעש הפיצוץ מסב בהלה לאוכלוסיות רחבות כמו תינוקות וקשישים וכן לבעלי חיים. 

במשטרה שבים ומתריעים בפני ההורים לגלות מעורבות וערנות בנושא השימוש בצעצועים מסוכנים ולהסביר לילדים את הסכנות והנזקים העלולים להיגרם ממשחקים אסורים אלו. בהודעת המשטרה נכתב: "אנו שבים ומדגישים מדי שנה נפצעים בישראל עשרות ילדים ובני נוער כתוצאה משימוש בצעצועים מסוכנים. צעצועים מסוכנים אינם משחק ילדים והשימוש בהם אסור, מסוכן, עלול לגרום לפגיעות גופניות, למטרד ולבהלה בקרב הציבור".