ועד עובדי רשות שדות התעופה כינס אתמול את עובדי נמל התעופה בן גוריון לישיבת חירום, זאת בעקבות התפשטות נגיף הקורונה בעולם וכדי לדון על השלכותיה על עולם התעופה. יו"ר ועד העובדים, פנחס עידן, ציין במהלך האסיפה, כי ההנהלה והוועד דואגים למיגון העובדים.

עוד הודיע עידן על החלטה שלא לגייס בעת הזו עובדים חדשים לקראת עונת הקיץ. "במידה ובתקווה שתחול התאוששות בענף כולו, נעבוד קשה יותר עד שיגוייסו עובדים. אם המצב יימשך כך, חלק מהעובדים יעברו למשרד חלקית או ייצאו לחופשה ללא תשלום, זאת במטרה למנועי פיטורי עובדים".

בתוך כך, הבהלה מפני התפשטות הקורונה בארץ נמשכת, ו-180 הנוסעים בטיסת חברת קוריאן אייר שלא הורשו במוצאי שבת לעלות על הטיסה לסיאול, יצאו מנתב"ג בטיסות שונות חזרה למולדתם. ברשות שדות התעופה הבהירו שמרבית הנוסעים יצאו במהלך היום על טיסות מסחריות לסיאול בטיסות קונקשיין עם חברות תעופה זרות. 47 הנוסעים האחרונים יטוסו הלילה מישראל.

בינתיים, גובר החשש מפגיעה קשה בחברות תעופה ובענף התיירות בארץ בשל בהלת הקורונה. במשרד התיירות פועלים להודיע מבעוד מועד לקבוצות תיירים המתכוונות להגיע לארץ ממדינות במזרח הרחוק, שחל איסור על כניסתם לארץ.

בחברת אל על, עלולים לדחות את השקת קו הטיסות הישיר לטוקיו, שהיה אמור להתחיל את פעילותו ב-11 במרץ. בחברה ממתינים להתפתחויותנ נוספות, אך אם לא יחול מפנה, נראה שהחברה תאלץ לדחות את השקת הקו. 

גם חברת ארקיע הודיעה על היערכות לאפשרות להעמקת הקיצוצים והצמצומים בחברה. לדברי יו"ר החברה, אבי חורמרו, משבר הקורונה המשפיע ישירות על פעילות חברות התעופה, יאלץ את ארקיע לנקוט בצעדים נוספים ולהעמיק את הקיצוצים והצמצומים כדי לאפשר את הבראת החברה.

כזכור, הקיצוצים בחברת ארקיע החלו עם סגירת שדה דב בתל אביב. "ארקיע מיישמת בחודשים האחרונים תכנית הבראה שגובשה בשיתוף העובדים, משבר הקורונה המשפיע על שוק התעופה העולמי יאלץ אותנו לנקוט בצעדי התייעלות נוספים על מנת להבטיח את יציבותה של החברה", ציין יו"ר ארקיע.

"התיירות והתעופה עלולים לספוג הפסדים כבדים מאוד. זה לא רק בארץ, אלא בעולם. יש כאן רעידת אדמה", העריך גורם המעורה בענף התיירות. עם זאת, בתי מלון בארץ עשויים להרוויח יותר תיירים ישראלים, שיעדיפו להישאר בישראל ולא לטוס לעולם הגדול.