בפאנל בנושא הנגב שנערך ביום רביעי בוועידת עסקים 2030 של "מעריב" עלה נושא הקמתו של שדה תעופה בינלאומי נוסף. זה שנים מתלבטת המדינה בין שתי חלופות: נבטים בדרום ורמת דוד בצפון. בעוד ראשי רשויות ותושבים בדרום הארץ וחלק ניכר מראשי הרשויות בצפונה לצד אנשי מקצוע תומכים בהקמת השדה בנבטים, חיל האוויר מתנגד לו. 

"כלפי חוץ, חיל האוויר משתף פעולה, אך בפועל הוא עושה הכל כדי לטרפד את המהלך", אמר טל אל על, ממלא מקום ראש עיריית באר שבע וסגנו, מראשי מטה המאבק. 

אל על מנה את יתרונותיו של שדה בנבטים: "המיקום המיועד לו, הרחק ממקום יישוב, יגרום לכך שהשדה יוכל לעבוד מסביב לשעון ולהתרחב ללא שום הגבלה. בניגוד לשדה המיועד ברמת דוד, בנבטים לא תהיה להקמתו השפעה הרסנית על הסביבה - והוא יביא להוספה של עשרות אלפי משרות בדרום". 

אל־על הבהיר: "ישראל צועדת למצב של כאוס בתחבורה ובתעופה. יש שער יציאה אחד למדינה, והוא כבר קורס". לדבריו, שדה התעופה בנבטים - שגודלו 48 אלף דונם - מוחזק שלא בצדק באופן בלעדי בידי חיל האוויר, אף שהוא תוכנן לכלול גם שדה אזרחי".

"אנחנו אוהבים ומכבדים את חיל האוויר", הוא הוסיף, "אבל צריך לזכור שבסופו של דבר יש כאן מדינה שיש לה חיל אוויר ולא חיל אוויר שיש לו מדינה, ועל כן יש צורך לאזן בין כלל האינטרסים החשובים למדינה ולאזרחיה".אל על הזהיר כי הם בדרך למשבר אמון עם חיל האוויר והסביר: "לצערנו, חיל האוויר פועל בחוסר תום לב בנושא - ובכל פעם הוא מעלה בפנינו טיעון אחר. תחילה דיברו איתנו למשל על נושא הקרבה של נבטים לקריה למחקר גרעיני בנגב (קמ"ג) או על ההשפעה על שטחי האימון של צה"ל. בדקנו טענה־טענה עם מומחים בעלי סיווג ביטחוני מתאים, והם הצליחו לסתור אותן או להציע פתרונות סבירים. עכשיו חיל האוויר מאיים בסגירת בסיס חצרים - לא פחות. על כן נראה שחיל האוויר סימן את הנגב כשטח הבלעדי שלו, ואנחנו האזרחים רק מפריעים לו לכאורה".