לפיד על גנץ: "רץ מרתון, הוביל, ורגע לפני קו הסיום התיישב ופרץ בבכי"

יומיים לאחר החלטתו של בני גנץ להתמודד לתפקיד יו"ר הכנסת ולפנות לממשלת אחדות, מה שהביא לפירוקה של כחול לבן, התארח יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, ב"פגוש את העיתונות" בערוץ 12, ותקף את התנהלותו של שותפיו לשעבר, בני גנץ וגבי אשכנזי.

כשנשאל לפיד לגבי העלבונות שלכאורה הטיח בגנץ במסיבת העיתונאים שקיים בחמישי בערב, ענה: "גם אם אני אנסה אלף שנה, לא אצליח להגיד על גנץ את מה שאמר עליו שותפו החדש. אני לא חושב שזה עלבונות, זה המצב. הם זחלו לממשלה. ב-2013 אני נכנסתי עם 19 מנדטים ואף אחד לא קרא לזה אחדות".

לידיעה המלאה

יאיר לפיד בוועידת עסקים 2030 של מעריב (צילום: מרק ישראל סלם)
יאיר לפיד בוועידת עסקים 2030 של מעריב (צילום: מרק ישראל סלם)

חשד לשיבוש תוצאות בדיקות קורונה במשרד הבריאות; מתן התשובות מתעכב
עקב בעיית מחשוב שהתגלתה במהלך סוף השבוע בהעברת הנתונים, מתן תשובות המעבדות לנגיף הקורונה מתעכבת. ממשרד הבריאות נמסר כי "עבודת המעבדות נמשכת כסדרה בשבת וכך גם לקיחת הבדיקות על ידי מד"א. צוותים של משרד הבריאות ומשרד ראש הממשלה עובדים על פתרון בשעות אלה".

מוריס דורפמן ראש חטיבת רגולציה מחשוב ובריאות דיגיטלית במשרד הבריאות מבהיר: ״מדובר ב-27 מעבדות פעילות בכל רחבי הארץ. במסגרת בדיקה שגרתית של מהימנות הנתונים אמש התגלו מספר נתונים סותרים. לאור זאת הוחלט לבצע בדיקה מקיפה בכל המעבדות של נתוני הבדיקות שבוצעו אתמול. חשוב להדגיש שצוותי המעבדות עושים עבודה מצוינת ושהמעבדות פועלות בהיקפים חריגים שעוד ילכו ויגדלו ובמשך 7 ימים בשבוע. 

לידיעה המלאה 

בדיקות קורונה במעבדה למיקרוביולוגיה במרכז הרפואי פדה-פוריה (צילום: דוברות בית החולים פוריה)
בדיקות קורונה במעבדה למיקרוביולוגיה במרכז הרפואי פדה-פוריה (צילום: דוברות בית החולים פוריה)

איטליה נאבקת בנגיף: זינוק נוסף במספר החולים והקורבנות במדינה

באיטליה המצב מוסיף להחמיר, והרשויות במדינה דיווחו על זינוק נוסף במקרי ההידבקות וכן בקורבנות מן הנגיף במהלך היממה האחרונה. מספר החולים זינק ב-2,117 בני אדם, כך שמספרם הכולל עומד עתה על 39,415, ומספר מקרי המוות טיפס ב-542 בני אדם ועומד עתה על 5,944. 

הרשויות בספרד מסרו כי במהלך השבת האחרונה מתו 832 בני אדם נוספים כתוצאה מנגיף הקורונה. זהו מספר המתים הגבוה ביותר ביממה מאז התפרצות המחלה במדינה. מניין המתים הכולל בספרד עומד כעת על 5,690. עוד נמסר כי ביממה האחרונה אובחנו 8,189 חולים נוספים, ובסך הכל עומד מניין הנדבקים המאובחנים בספרד על 72,248 בני אדם.

לידיעה המלאה

קורונה ברחבי העולם (צילום: רויטרס)
קורונה ברחבי העולם (צילום: רויטרס)

"אני נמצא בבידוד": ראש ממשלת בריטניה אובחן כחולה קורונה
ימים ספורים אחרי שהכריז על סגר בן שלושה שבועות בממלכה: ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון חשף היום (שישי) בחשבון הטוויטר שלו כי הוא חולה בקורונה. "במהלך היממה האחרונה פיתחתי סימפוטמים קלים, ולאחר בדיקה התברר כי נדבקתי בקורונה", סיפר.

הוא הרגיע וציין: "אני נמצא בבידוד, אך אמשיך להוביל את הממשלה ואת המאבק בנגיף באמצעות שיחות וידאו. ננצח את זה ביחד". את הציוץ הוא סיים בתגית נשארים בבית מצילים חיים.

לידיעה המלאה

בוריס ג'ונסון (צילום: רויטרס)
בוריס ג'ונסון (צילום: רויטרס)

מארגני מחאת הדגלים השחורים: "המשטרה אסרה להפגין מול ביתו של גנץ"
נמשכת מחאת "הדגלים השחורים": שיירה של עשרות רכבים הפגינו במהלך השבת מול ביתם של חברי כנסת מ"חוסן לישראל" כדי למחות בפניו על הכוונה להפר את הבטחתו ולשבת בממשלתו של נתניהו.

המפגינים רצו להפגין גם מול ביתו של יו"ר המפלגה, בני גנץ, בראש העין, אך לדבריהם משטרת ישראל הציבה מחסומים במרחק שלושה רחובות מביתו של גנץ, ואינה מאפשרת, כפי שאיפשרה עד היום, לקיים את ההפגנה. 

ממארגני המחאה נמסר: ״נבחרי ציבור שמבקשים להרחיק מהם את הציבור- לא ראויים להיקרא מנהיגים. באנו למחות בפני בני גנץ על כוונתו לסגת מהחקיקה אליה התחייב ומכוונתו לאפשר לאדלשטיין לחזור לתפקיד יו״ר הכנסת. בגלל אותה חסימה המפגינים נאלצים לצאת מרכבם״.

הפגנה מול ביתו של בני גנץ (צילום: דוברות מחאת הדגלים השחורים)
הפגנה מול ביתו של בני גנץ (צילום: דוברות מחאת הדגלים השחורים)


בעקבות שיגור הרקטה מעזה: צה"ל תקף יעדים ברצועה
צה״ל החל בתקיפה של מספר יעדים בעזה, בעקבות שיגור הרקטה שהתבצע קודם לכן מהרצועה לכיוון שטח ישראל. כאמור, אזעקת צבע אדום נשמעה במהלך הערב בעיר שדרות, וביישובים איבים ואור הנר שבעוטף עזה. מדוברת שער הנגב נמסר כי ככל הנראה זוהתה נפילה בשטח פתוח, כאשר אין נפגעים בגוף ולא נגרם נזק לרכוש נזק לרכוש.

דובר צה״ל מסר כי ״כלי טיס וטנק של צה"ל תקפו לפני זמן קצר עמדות צבאיות ותשתית המשמשת לפעילות תת-קרקע של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. התקיפות בוצעו בתגובה לירי הרקטה ששוגרה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, מוקדם יותר הערב״.

לידיעה המלאה

תקיפת צה''ל ברצועת עזה (צילום: מג'די פתחי/TPS)
תקיפת צה''ל ברצועת עזה (צילום: מג'די פתחי/TPS)


סוף שבוע אלים בצל הקורונה: שני מקרי רצח בלוד ונתניה

שני מקרי רצח בתוך כשש שעות בלוד ובנתניה וכן אירוע דקירה בירושלים התרחשו בסוף שבוע אלים במיוחד בצל נגיף הקורונה. בשבת סמוך לשעה 02.30 לפנות בוקר שישי, התקבל במוקד 100 של המשטרה בנתניה ובמוקד 101 של מד"א אודות פצוע מחוסר הכרה המוטל על המדרכה ברחוב הרצל בנתניה.

צוות של מד"א שהגיע למקום נחשף לגבר בשנות ה–60 לחייו, כשהוא פצוע ומדמם, ללא דופק וללא הכרה ובתום ניסיונות להציל את חייו נאלץ לקבוע את מותו. בלשים וחוקרים מתחנת משטרת נתניה שהוזנקו לזירה פתחו בחקירה לבירור נסיבות האירוע ותוך זמן קצר, לאור הממצאים של הצוות הרפואי עלה כי מדובר בחשד לרצח שנגרם כתוצאה מכך שהמנוח הוכה עד מוות על ידי אחרים.

לידיעה המלאה 

זירת הרצח בלוד (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)
זירת הרצח בלוד (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)