לצד סיפורים על אלימות משטרתית כלפי אזרחים במהלך משבר הקורונה, ישנם גם סיפורים הממחישים כיצד השוטרים מפגינים סובלנות כלפי אוכלוסיות שונות. כך אפשר ללמוד בסיפור שהגיע ל"שווים" (גוף המכשיר אנשים עם מוגבלות לעבוד בתקשורת), כאשר נציגי המשטרה דפקו לפני ימים ספורים בדלת דירה ששייכת לעמותת "עלי שיח" בירושלים, שבה מתגוררות בנות עם תסמונת דאון.

המשטרה הגיעה בעקבות שיחה למוקד 100 מהדירה, כאשר על הקו הייתה אחת הדיירות ששאלה בתמימות את המוקדנית מתי תיגמר הקורונה. מחוץ לדלת עמדו שני שוטרים שהבינו את הסיטואציה, ובעקבות כך ישבו עם הבנות והסבירו להן מה קורה ומדוע מסוכן לצאת מהבית בשל מגיפת הקורונה.

יו"ר ומייסד "עלי שיח", הרב חיים פרקל, מספר כי מדובר במקרה קלאסי של מפגש  אנושי מרגש בין  שוטרים לדיירים. "השוטרים הבינו מהר את הסיטואציה, וממקום מכיל ומכבד הם פעלו עם חום ותמיכה, זה מה שאנחנו עושים בעמותה וכשדרכינו נפגשות - זה מחמם את הלב".

מדריכת "עלי שיח", שירה פאלארז, הוסיפה: "התקופה הזאת קשה לכולם, אך לבנות בדירה זה קשה במיוחד. המעשה של השוטרים היה מקסים. בכל פעם שרצו לחזור הביתה, הן נזכרו במה שהשוטרים אמרו ונרגעו. במשך השנה הדיירות רגילות לצאת לעבודה, ומדי שבועיים יוצאות למשפחות, עכשיו קשה להן מאוד, הן צריכות להישאר כל הזמן בדירה ולא להיפגש, גם לא עם בני משפחה". צוות המדריכות מנסות להקל על הבנות על ידי יצירת פרויקטים, שאחד מהם הוא פרויקט התודות לצוותים רפואיים, למשטרה ולצוות "עלי שיח".