מחאה נרחבת בקרב אנשים עם מוגבלויות בעקבות הפרסום של המלצות הוועדה הציבורית למשרד הבריאות, שלפיהן במקרה חירום אנשים עם מוגבלות שיחלו בקורונה יקבלו קדימות נמוכה יותר בטיפולים מצילי חיים במכונות הנשמה מאנשים ללא מוגבלות.

במכתב ששיגרו השבוע לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הבריאות יעקב ליצמן עשרות אנשים צעירים עם מוגבלות, הפעילים בתנועת לינק20 של קרן משפחת רודרמן, הם מוחים בתוקף נגד ההמלצות, בטענה לאפליה קשה, דורשים לבטלן ודורשים לכנס מחדש את הוועדה ולשלב בדיוניה נציג עם מוגבלויות.

בפנייתם מותחים חברי תנועת לינק20 ביקורת קשה על כך שהקריטריונים שמציבה הוועדה לתעדוף חולים נשענים  על מוגבלותו של אדם או על כושר העבודה שלו. "קריטריונים אלה מצביעים על תפיסת הוועדה המעוותת, המושפעת מתפיסות סטיגמטיות שלפיהן אוכלוסיית אנשים עם מוגבלות הנם מקשה אחת ופחותת ערך", כתבו במכתב, והוסיפו: "המלצות הוועדה מחזירות אותנו, כחברה וכאומה, לימים חשוכים שבהם נגזרנו לחיים ולמוות על פי סממנים חיצוניים".

מנכ"לית קרן משפחת רודרמן ומייסדת תנועת לינק20 שירה רודרמן הוסיפה: "סיווג כל אדם לפי רמת התפקוד שלו ביום־יום הוא הכללה מסוכנת. אם נאמץ קריטריונים מפלים כאלה לגבי הטיפול בקורונה, נתעורר ביום שאחרי הקורונה למציאות שבה ישנה לגיטימציה לאפליה גם בהקשרים אחרים שבהם רשמנו הישגים אדירים במאבק למען שוויון וזכויות אנשים עם מוגבלות, ואסור להידרדר שנות דור אחורה בחסות המגיפה".

ביממה האחרונה בלבד, מעל 4,000 אנשים עם וללא מוגבלות פנו עם המכתב ללשכת ראש הממשלה, שיצרה קשר עם לינק20 וביקשה להפסיק את הקמפיין בשל עומס הפניות אליה.