טקס יום הזיכרון של עמותת "משפחה אחת", המטפלת ביותר מ- 5,000 משפחות שנפגעו בפעולות טרור ואיבה ובמשפחות חללי צה"ל, יתקיים השנה במתכונת שונה. הטקס המרגש מתקיים כל שנה בחצר בית "משפחה אחת" ירושלים, ובשנה שעברה נכחו בו מאות אנשים. השנה, לנוכח המצב, תמשיך העמותה את המסורת של למעלה מ-10 שנים, ותקיים את אחד הטקסים הווירטואליים הגדולים והמשמעותיים ביותר של יום הזיכרון.

בטקס נשמע הורים שכולים, בני זוג, ילדים ואחים, כשהם משתפים את הקהל בסיפור יקיריהם. הטקס ישודר היום בשעה 19:55 בעמוד הפייסבוק של העמותה, בעמוד הפייסבוק באנגלית "OneFamily Together" ובערוץ היוטיוב בדף של "OneFamily Fund".

הטקס יתקיים בשפה העברית ובשפה האנגלית ויותאם ללקויי שמיעה. הטקס ישודר באותן השעות באתר "ערוץ 7" ובאתר "סרוגים". ביום שלישי, יום הזיכרון, ישודר הטקס בשעה 12:00 בערוץ 20, ערוץ המורשת של הטלוויזיה הישראלית. 

דורון מזרחי, ששכל את בנו זיו ז"ל ואחיו אלון ז"ל, אמר כי "הטקס הזה שונה מכל הטקסים האחרים. כאן כולם מכירים את השכול באופן אינטימי, חווים אותו מדי יום, חולקים את הכאב ומבינים זה את זה".

בין הדוברים שיספרו את סיפורם: הרב איתן שנרב - אביה של רינה ז"ל, שנרצחה בפיגוע ליד דולב באוגוסט 2019 וביום רביעי האחרון חגג יחד עם אשתו, שירה, את הולדת בתם;  נעאה אנסבכר, אמה של אורי ז"ל, שנרצחה בפיגוע ביער עין יעל בפברואר 2019; אריאל אימאס-יורפן, בנם של טליה ויצחק אימס ז"ל, שנרצחו יחד באוגוסט 2010; אורית מרק אטינגר, בתו של הרב מיקי מרק ז"ל, שנרצח ביולי 2016;  ריקי מרשה, אחותו  של רב סרן גד מרשה ז"ל, שנהרג בדצמבר 2000; לינוי בסון, אחותו של סמ"ר גל בסון, שנהרג במבצע "צוק איתן", ביולי 2014; צח עג'מי, בנו  של יוסף (יוסי) עג'מי ז"ל, שנרצח בספטמבר 2002 ועומר קיט, אביו של סמ"ר אופיר קיט, שנפל ליד דוגית ברצועת עזה ביוני 2001.

מתוך דבריו של אריאל איימס: "הבית הישן, בכל פעם שאני מגיע לשם, זה תיק רגשי בשבילי. מה זה הבית הישן? ככה אנחנו, האחים, קוראים לבית שבו ההורים שלי גרו ביחד איתנו. זה מין שם קוד כזה. גרנו שם במשך 12 שנים ארוכות, עד שמשהו קצת שינה לנו את החיים שם".

"אנחנו מזמינים את הציבור לעזור למשפחות לא להרגיש לבד או להישכח בתקופה קשה זו", אומרת מנכ"לית העמותה, שנטל בלזברג. "מאחר וישראל תהיה תחת הסגר ומשפחות החללים לא יוכלו לבקר בבתי העלמין ובאתרי הזיכרון, יצאנו השנה בפרויקט, בנוסף לטקס הווירטואלי, בשם "אחד על אחד - יום הזיכרון 2020". אנו מבקשים שתירשמו באתר של העמותה ותקדישו מספר דקות למשפחות השכולות. נודה אם תתקשרו אליהם ותעזרו לנו לחבק אותם מרחוק".

עוד אמרה בלזברג, כי "תקופת הזמן מפסח ועד יום הזיכרון קשה תמיד למשפחות השכולות ובמיוחד השנה. בימים אלו אנו מבינים, יותר מאי פעם, כמה חשוב לשמור על יציבות, שגרה ותמיכה במשפחות. אנו מלווים מקרוב את האתגרים והמאבקים שעימם מתמודדות משפחות אלה מדי יום. עמותת "משפחת אחת" יודעת את החשיבות של קבלת מחוות אהבה ביום הזיכרון עבור כל משפחה שכולה, השנה שלחה העמותה איגרת עם סיכת פרח דם המכבים לאלפי המשפחות, כדי להיות לצידם וקרובים לליבם."

על מנת לתמוך בפרויקט "אחד על אחד- יום הזיכרון 2020" הירשמו בקישור: https://forms.gle/Ec143cyhjXZJXLYK9