חוזרים בהדרגה לחיים: עם ישראל יצא לרחובות, לפארקים ולטבע
עם ישראל חזר היום לפארקים ולאתרי הטבע, לאחר כחודשיים שוממים. מטיילים רבים, בהם רוכבי אופניים, פקדו במהלך היום את יערות קק"ל, ויער בן שמן נראה שוקק ברוכבי אופניים ובמבקרים. גם בכנרת, שרחוקה רק כ-12 ס"מ מהקו האדום העליון, היו מבקרים. החופים עדיין סגורים וברשות הכנרת פינו נופשים וכלי רכב. בחוף שיטים פינו פקחים של רשות הכנרת נופשים, שהגיעו למקום בניגוד להנחיות. 

בשדרות ובגנים ציבוריים בתל אביב נראו משפחות עם ילדים, ולעיתים פקחים ושוטרים שסיירו וביקשו לקיים את ההנחיות של שמירת מרחק ולחבישת מסיכות. בשדרות רוטשילד היתה תנועה ערה של עוברי אורח, בהם משפחות רבות. "יצאנו קצת להתאוורר", סיפר גבר כבן 50 ממרכז העיר שהגיע עם ילדיו לשדרה.

תושבים ותיקים שהיו ספונים שבועות ארוכים בבתיהם, יצאו להליכה של מאות מטרים. "הלכתי לפארק וולפסון וחזרתי. אני גם מחכה לרגע שאוכל לעלות על אוטובוס ולטייל במרכז העיר", סיפרה תושבת ותיקה המתגוררת במזרח תל אביב.

לידיעה המלאה

הטיילת בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
הטיילת בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

מניין המתים עלה ל-227; משרד הבריאות עדכן את מסלול החולה מאיקאה
משרד הבריאות הודיע במהלך שעות הבוקר כי מספר הנדבקים בקורונה עלה ל-16,152 ומספר הקורבנות טיפס ל-227. עוד נמסר, כי 107 חולים מאושפזים במצב קשה, בהם 84 מונשמים, ו-67 במצב בינוני. עוד עולה מהנתונים, כי 9,400 חולים החלימו מהנגיף.

בתוך כך, לאחר שאתמול דיווחו כי חולה קורונה ביקר בסניף איקאה בראשון לציון ביום שני האחרון (27 באפריל) בשעות 17:00-16:00 אחר הצהריים, במשרד הבריאות עדכנו את שעות השהייה וכעת מסרו כי ביקר בחנות בין השעות 14:00-15:00. כל מי ששהה בסניף בשעה הזו מתבקש להיכנס לבידוד ביתי עד 12.5.

זו הפעם השנייה שמשרד הבריאות מעדכן את השעות שבהן שהה החולה בחנות. בתחילה פורסם כי החולה שהה בסניף בשעות 05:00-04:00 בבוקר, ואתמול דווח כאמור שהוא ביקר שם בשעות 17:00-16:00 אחר הצהריים.

לידיעה המלאה

נתוני משרד הבריאות (צילום: משרד הבריאות)
נתוני משרד הבריאות (צילום: משרד הבריאות)

איש העסקים שי בן יצחק בן ה-50 נהרג בהתרסקות המטוס סמוך לקיבוץ יקום
טרגדיה בשרון. שי בן יצחק בן ה-50, מייסד אתר ההימורים "888", הוא ההרוג בתאונת המטוס שהתרחשה היום (שבת) סמוך לקיבוץ יקום שבשרון, בה נפצע גם בנו בן ה-11 שמוגדר במצב בינוני. האב הטיס את המטוס קל – אולטרה-לייט מסוג איירקאם, שהתרסק בשדות של קיבוץ געש בשרון, סמוך ליקום, ועדיין לא ברורה סיבת ההתרסקות.

צוותי כבאות והצלה בפיקודו של מנהל משמרת בתחנת נתניה דני יוספברג ואנשי חילוץ מיחידה 669 של חיל האוויר, חילצו את הלכודים מתוך המטוס, כאשר צוותי מד"א נאלצו לקבוע את מותו של האב, לאחר שלא הראה סימני חיים. הילד פונה במסוק צבאי לבית החולים שיבא בתל השומר, כשהוא סובל מפגיעה רב מערכתית.

לידיעה המלאה

התרסקות מטוס קל בשרון (צילום: מד''א)
התרסקות מטוס קל בשרון (צילום: מד''א)

קוריאה הדרומית: קים ג׳ונג און נצפה כשהוא בריא ומבקר במפעל דשנים
כשקוריאה הצפונית פרסמה היום (שבת) תיעוד ראשון של קים ג'ונג און אחרי שלושה שבועות, היא לא רמזה לאן נעלם המנהיג מאז 11 באפריל. בימים שבהם פורסמו דיווחים רבים על מצבו הבריאותי של קים ברחבי העולם, קוריאה הצפונית לא הסבירה מדוע קים לא הופיע בציבור במשך זמן רב כל כך.

בדיווח הלילה שידרה קוריאה הצפונית עסקים כרגיל: היא הראתה את קים מוקף בעוזריו בטקס הפתיחה של מפעל דשנים חדש. בסרטון שפרסמה התקשורת הממלכתית נראה קים מחויך ונינוח. הוא תועד הולך ברחבי המפעל, גוזר את הסרט האדום בטקס הפתיחה, מעשן ומשוחח עם בכירים צפון קוריאנים. על שלט שנראה במקום נכתב כי מדובר באירוע המתקיים לציון השלמת המפעל, ומופיע התאריך 1 במאי.

למרות הדיווחים ברחבי העולם, לפחות לפי התיעוד אין סימנים ברורים שקים סובל מבעיה בריאותית. עם זאת, במהלך הביקור במפעל נעזר ברכב חשמלי. כך היה גם ב-2014, כשקים הופיע בציבור אחרי היעלמות של כחודש וחצי. כמו כן, בכמה רגעים בסרטון נראה קים מתהלך בכבדות. קים, שלפי ההערכות בן 36, סובל מעודף משקל ומעשן כבד.

קים ג'ונג און בטקס חנוכת מפעל הדשנים (צילום: רויטרס)
קים ג'ונג און בטקס חנוכת מפעל הדשנים (צילום: רויטרס)

לידיעה המלאה