בעמותת פידל, המסייעת לבני העדה האתיופית בהשתלבות בחברה, החליטו לפתוח יחד עם עמותת ער"ן שלוחה חדשה וראשונית גם בשפה האמהרית. השלוחה כבר פעילה, וצוות העמותה מאייש אותה במוקד 1201 של ער"ן.

בפידל מדגישים כי בחודשיים האחרונים, מאז פרוץ משבר הקורונה, שלא אפשר לצעירים לצאת מהבית ושסגר רבות ממסגרות הפנאי והתמיכה - מורגש דכדוך קולקטיבי אצל בני נוער וצעירים מכל המגזרים, ובפרט מקבוצות סיכון, שרבים מהם כבר לא מקבלים את הסיוע שהיו מקבלים לפני פרוץ המגיפה.

המקרה הראשון שהשלוחה החדשה טיפלה בו התרחש לפני מספר ימים. "התקשר אלינו בחור צעיר עם רקע נפשי קשה. לצערנו הוא לא ציית לתקנות הבריאות, והמשטרה עצרה אותו מאחר שהוא התרחק מעל ל־100 מטרים מהבית שלו, כשהתקנה הייתה עוד תקפה. הוא יצר איתנו קשר ואמר שהוא 'רוצה לעשות לעצמו משהו', כדבריו. הפעילים שלנו, שעברו הכשרה והדרכה, שוחחו איתו ארוכות והפיגו את המתח", סיפרה מיכל אברה סמואל, מנכ"לית עמותת פידל, שמדגישה: "הפניות נשמרות באופן אנונימי לחלוטין, ואין זליגה של מידע החוצה. שיתוף הפעולה עם ער"ן הוא עבור אוכלוסייה שזקוקה למענה מהיר, יעיל ונגיש מבחינה השפה שהיא דוברת, כדי לטפל בבעיות ולחזור לפונה בדרך הטובה ביותר.

ער"ן היא עמותה המסייעת לציבור רחב, שחלקו הגדול מושפע גם מבעיות נפשיות המתפתחות במשברים לאומיים, כמו בזה שבו אנחנו נמצאים בו כעת. המטרה שלנו היא לסייע לצעירים רבים שנקלעו למצוקה בעקבות משבר הקורונה, כשהסיוע שקיבלו הוא לא נגיש, גם כשצריך, פשוטו כמשמעו, להציל חיים".