53 עולים מאוקראינה נחתו אתמול בלילה בישראל בסיוע הסוכנות היהודית והקרן לידידות. יומיים קודם לכן הגיע מספר זהה של עולים מאוזבקיסטן וגיאורגיה. הסוכנות היהודית והקרן לידידות פעלו ללא לאות להבאת העולים לארץ בתוך מגבלות התקופה האחרונה בתיאום עם הגורמים המוסמכים בחו"ל ובישראל ובהם משרד העלייה והקליטה, המועצה לביטחון לאומי ופיקוד העורף. העולים כולם המתינו בכיליון עיניים להגעתם לישראל מאז חודש מרץ, הגעה שנדחתה בעקבות ביטולי טיסות והמגבלות האוויריות בארץ המוצא, כתוצאה מהחרפת ההתפרצות של נגיף הקורונה.

בחמישי בלילה נחתה בארץ טיסה ועליה 22 עולים מגיאורגיה. מיד אחרי הגעת העולים מגיאורגיה, נחתה טיסה עוקבת ביום שישי ועליה 23 עולים מאוזבקיסטן. ״חלום העלייה שלנו סוף סוף מתגשם״ סיפרה בהתרגשות דיליארה (54) מעיר הבירה טשקנט. ״אנחנו הורים ל-6 בנות. ארבע מתוכן כבר בישראל. הבת החמישית, רחל, עולה איתנו והשישית מתכננת את עלייתה בקרוב. החינוך בבית שלנו היה חינוך ציוני חד משמעי ואנחנו גאים בבנות שלנו שהן מגשימות יחד איתנו את החלום הזה״. עם תום תקופת הבידוד יצטרפו ההורים ורחל אל בנותיהן הגרות בקרית ים. 

אב המשפחה, ולדימיר (50) הינו בעלים של חברת בנייה ועל הניהול היו שותפים שני בני הזוג. יחד הם מקווים להמשיך ולעסוק בתחום גם בישראל. ״ההגעה שלנו לישראל היא מתוך חלום ציוני למרות שאני מפוקח ומבין שהשינוי עשוי לגרוע ממצבנו הכלכלי והנוח לו אנו רגילים. בכל פעם שביקרנו את המשפחה בישראל הרגשנו בבית  והבנו שנוחות אינה גורם מספיק משמעותי בכדי למנוע את השינוי והעלייה שלנו לישראל״ סיכם.

יו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג: "העלייה לישראל מרחבי תבל מעולם לא פסקה- לא בזמני מלחמה ולא בעת משבר וירוס הקורונה ששיתק את העולם כולו. אני מאחל הצלחה רבה בחייהם החדשים של העולות והעולים, שממשיכים עם הגעתם ארצה את המורשת המרגשת של משפחות, זוגות ויחידים שהחליטו לממש את החלום הציוני."

נשיאת הקרן לידידות יעל אקשטיין: "העלייה היא אחד היסודות החשובים בציונות ולכן היא לא פסקה מעולם, לא בזמן המלחמות וגם לא עכשיו. הקרן פועלת ללא לאות לסייע ליהודים לממש את חלומם לעלות לישראל תוך הקפדה על כללי הבריאות והבטיחות. אנו אסירי תודה לשותפינו בסוכנות היהודית, משרד הקליטה ופיקוד העורף  על שיתוף הפעולה במשימה מאתגרת כל כך ומאחלים לעולים בריאות ושגשוג בבתים החדש".

העולים החדשים עם איש פיקוד העורף (צילום: יוסי זליגר)
העולים החדשים עם איש פיקוד העורף (צילום: יוסי זליגר)

בין 22 העולים שהגיעו מגאורגיה, גם משפחת אפרמשווילי, מיכאל (38), נינו (27) ובנם ניקה (6) מגיעים מהעיר זוגדידי, עיירה מרוחקת מעיר הבירה טביליסי, הנמצאת בצידה המערבי של המדינה. ״אנחנו המשפחה היהודית האחרונה מהעיר, כולם כבר הספיקו לעלות לישראל״, מספר מיכאל, כלכלן במקצועו. ״את החגים אנחנו חוגגים בתקופה האחרונה בוידאו צ׳ט עם בני המשפחה בישראל ועכשיו שמתאפשר לנו לעלות, נוכל לחגוג כולם יחד, במקום אחד. במקור תכננו להגיע במרץ, כדי לחגוג יחד את חג הפסח, אבל הגבולות  נסגרו והמתנו עד עכשיו".

נינו סיימה אך לא מזמן לימודי רפואה ומצטערת שלא הספיקה לקחת חלק במאבק של צוותי הרפואה בנגיף הקורונה בישראל. ״עקבתי באדיקות אחר ההנחיות ואופן הפעולה כנגד הקורונה בישראל ונפעמתי מיכולות המדינה ומתפקודה הגבוה. אני מבינה שהדרך שלי להצטרף למעגל הרופאים בישראל ולקבלת רישיון רפואי ישראלי עוד ארוכה, אולם אני נחושה להיות חלק ולהשתלב במקצוע שלי בארץ ולתרום את יכולותיי וכישוריי למדינה שלי".

בני המשפחה צפויים לגור בקרית ים  לאחר תום ימי הבידוד שלהם ובסמוך לבני משפחתם שכבר גרים בישראל. בנם ניקה ממתין בקוצר רוח להשתלבות בישראל ולהצטרפותו לבית הספר ולכיתה א׳ בתחילת שנת הלימודים הקרובה.