קבוצה של 23 עולים מברזיל נחתה אתמול בישראל, בסיוע הסוכנות היהודית והקרן לידידות. זוהי הקבוצה השנייה שעולה ארצה מאז החלו המגבלות האוויריות בשל משבר הקורונה. דרכם של העולים לישראל הייתה ארוכה ועברה בתחנת ביניים באדיס אבבה שבאתיופיה. בין העולים, משפחות עם ילדים שהצעיר ביניהם בן שנה ומספר סטודנטיות וסטודנטים אשר תכננו את עלייתם עוד לפני פרוץ משבר הקורונה. מיד אחרי נחיתתם נכנסו העולים לבידוד בהתאם להנחיות הרשויות בישראל ולאחר מכן הם יקלטו ברשויות המקומיות ברחבי הארץ.

הקהילה היהודית בברזיל מונה כ-120 אלף איש והיא פרושה על פני 14 קהילות מרכזיות ברחבי המדינה, שהגדולה שבהן יושבת בסאו פאולו ואחריה בריו. מנהיגי הקהילה נקטו צעדים לצמצום הפעילות החינוכית והקהילתית עוד לפני המגבלות שהוטלו על המדינה. מיד עם פרוץ המשבר הופעלו בקהילה מטות חירום הפועלים בצמוד לרשויות המקומיות וכוח גדול של מתנדבים מסייע בעיקר לאוכלוסיות החלשות בתוך הקהילה וגם מחוץ לה.

משבר הקורונה בברזיל משפיע על כלל תחומי החיים בקהילה ועונת החורף הניצבת לפתחה של המדינה מגבירה עוד יותר את החששות. שליח הסוכנות היהודית בברזיל, נסטור דייגו קירצ'וק, מציין כי "קיימת אי ודאות לגבי המשך קיומם של לא מעט עסקים בקהילה וישנה עלייה גם במספרם של הנזקקים לסיוע שקודם לכן לא היו מוכרים כנזקקים בקהילה".

טלי קרסו, סטודנטית המתכוונת ללמוד באוניברסיטת תל אביב, עוברת את הבידוד במלון דן פנורמה ומחלונה היא רואה את החוף התל-אביבי ולא את סאו פאולו, עיר מולדתה. היא בחרה ללמוד ולגור בתל אביב כיוון שלדעתה העיר הזאת מלאה בהזדמנויות. "לא נרשמתי לאף מכללה בברזיל רק כדי להתחיל את הכול כאן. אני רוצה לבנות את הקריירה שלי בארץ ממש מן היסוד. השארתי בברזיל את הוריי, את סבא וסבתא ואני מאוד דואגת להם. אבל אני מאמינה  שנתראה בקרוב", אומרת טלי, שבתום תקופת הבידוד תיקלט במרכז הצעירים של הסוכנות היהודית בתל אביב שבו מתגוררים עולות ועולים צעירים מכל רחבי תבל.