השרב הכבד שפוקד השבוע את ישראל עורר את דאגתם של רבים שמעדיפים בימים האחרונים להישאר ספונים בבתיהם, קרוב עד כמה שניתן למזגנים ולמאווררים. ואולם, בעוד שדובר רבות על הסכנות האורבות לבני האדם בעקבות השרב, נראה שמצבם של בעלי החיים בתקופה זו טרם זכה להתייחסות מספקת מצד הרשויות ברחבי הארץ.

בעקבות כך, פעילים למען זכויות בעלי חיים וגולשים ברשתות החברתיות מתריעים כעת מפני הנזק שעלול להיגרם לחתולי וכלבי הרחוב, שלחלקם אין גישה למים ולמחסה. 

באחת מקבוצות הפייסבוק למען בעלי החיים, כתבה אחת הגולשות: "אני חייבת את עזרתכם להציל גור חתולים עיוור ברחובות... בחום הזה הוא לא ישרוד".

גולשת אחרת סיפרה: "אני מאכילה חתולי רחוב מתחת לבית, ולפני כמה ימים לפני אחת החתולות נעלמה ומצאתי אותה מיובשת לגמרי וחסרת כוחות. לקחתי אותה לבית חולים וטרינרי והיא שם כבר יומיים, סובלת מכשל כליות".

"אמא וגוריה נמצאו אתמול בגובה מיובשים ומורעבים באזור התעשייה בנתניה", תיארה גולשת מודאגת נוספת. "לגורים אין שום אפשרות לרדת למטה. זקוקים למישהו שיכול להגיע לגובה ולשים להם מים ואוכל מדי פעם".

"אל תניחו לנו למות", כתב גולש אחר שצירף תמונה של חתול לוגם מי ברז. "ארבעים מעלות חום ויותר בכל רחבי הארץ - גיהנום! אנא, הניחו קערות עם מים קרים במקומות מוצלים עבור החתולים הגרים ברחוב. מים מצילים חיים!".

יש לציין כי מי שהרים את הכפפה אתמול היה ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה-הכהן, שהנחה לפזר ברחבי עירו מאות כלי מים צבעוניים עבור חתולי הרחוב. יש רק לקוות שנבחרי ציבור נוספים יילכו בדרכו.