האגודה להתנדבות יצאה בקמפיין לגיוס צעירים עם מוגבלויות לשירות הלאומי. זוהר לביא, מנהלת מחלקת אוכלוסיות מיוחדות באגודה, סיפרה ל"מעריב" כי מדי שנה מתנדבים כ־300 אנשים לפרויקט, שמבוצע בשיתוף פעולה עם הרשות לשירות הלאומי־אזרחי, קרן ההזדמנות ומשרד הרווחה. עוד נמסר כי גם במשרד החינוך ומרכז המתנ"סים מעניקים הזדמנויות לשילוב אנשים עם מוגבלויות לתפקידים שונים. 

אחד המתנדבים הינו נעם (21), שסובל מ־ASD - הפרעה הנמצאת על ספקטרום האוטיזם. נעם מתנדב מטעם השירות הלאומי במחלקת התרבות של עיריית ראשון לציון.

ל"מעריב" הוא מספר: "אני מגיע ממשפחה ציונית דתית. גדלנו על הערך של להתגייס ולשרת. כשנודע לי שקיבלתי פטור מהשירות הצבאי, התרסקתי. ההתנדבות במחלקת התרבות בעירייה מאוד עוזרת לי. מעניקים לי פה את כל העזרה שאני צריך, ואפילו נותנים לי לערוך עלונים עבור התושבים מהמחלקה". אמו רונית מוסיפה: "חברה סיפרה לי שיש את האגודה להתנדבות. זה היה הדבר הכי טוב שיכול היה לקרות לנעם. אני רואה אותו משתלב, וזה נפלא".

גדלנו על הערך של להתגייס ולשרת. נעם (צילום: באדיבות המצולם)
גדלנו על הערך של להתגייס ולשרת. נעם (צילום: באדיבות המצולם)

ירון לוץ, מנכ''ל האגודה להתנדבות: "החזון שלנו באגודה להתנדבות הוא לייצר חוסן אזרחי חברתי בישראל בעזרת התנדבות ושירות לאומי. אנחנו גאים בזכות להעניק לצעירים שהצבא פוטר משירות, הזדמנות להשתלב, לתרום ולבנות עתיד כחלק מהשירות הלאומי-אזרחי וחוק חיילים משוחררים. מבחינתנו כולם שווים, והגיוון בחברה הוא העוצמה האמיתית שלה".