במסגרת תוכנית רחבה של מיגון ישובי הדרום, הבוקר (רביעי) הציבה הקרן לידידות בתאום עם פיקוד העורף 11 מיגוניות ברחבי העיר אשקלון. המיגוניות הוצבו בשכונות ותיקות של העיר, בהן כמעט לא קיימת אפשרות מיגון לתושבים.

שתיים מהמיגוניות הוצבו במרכז מסחרי יהודה הלוי ג' בעיר. יובל, בעל דוכן לבורקס טורקי במקום, אמר כי "אנחנו כאן במקום פתוח ובסכנת חיים מידית. אני עדיין זוכר את הצעקות והדמעות של הילדים באזעקה האחרונה שהייתה פה ממש לא מזמן. אין לנו פה מיגון, כל החנויות והמסעדות שפועלות כאן הן ללא מיגון. עכשיו אנחנו בטוחים".

נשיאת הקרן לידידות, יעל אקשטיין אמרה, כי "תקופת הקורונה הביאה עמה שקט מתעתע, אך כל העוסקים בביטחון יודעים היטב שזהו מצב זמני. אויבי ישראל לא עוצרים לרגע את הניסיונות להיערך לפגיעה באזרחים. גם בימים האלה אנחנו בקרן לידידות יחד עם ראשי ערים, משרד הביטחון וצה"ל - פועלים ללא הרף למיגון ואבטחת התושבים שמוכיחים את חוסנם בכל פעם מחדש".

ראש העיר אשקלון, תומר גלאם, הודה על הצבת המיגוניות בעיר: "אני רוצה להודות לקרן לידידות על הצבת המיגוניות בשכונת שמשון, אחת השכונות הוותיקות בעיר שמתמודדות עם היעדר מיגון לאורך שנים. בעת אזעקה, המיגוניות ייתנו מענה למי שנמצא בסביבה שלהן, אבל יש לנו משימה גדולה יותר, והיא מיגון השכונה עצמה, על מנת לתת מענה מידיי לתושבים בבניינים. זה מעודד לראות שבמקום שיש בו פערים, יש את הקרן שנרתמת, מסייעת ומביעה נכונות אמיתית למען התושבים".