העלייה בתחלואה בקורונה: מעל 100 נדבקים בשישי, בתי הספר יישארו פתוחים
שרי הממשלה החליטו שלא לסגור את בתי הספר מחשש להתפרצות גל קורונה שני, אלא רק את אלו שהתגלתה בהם תחלואה: "משרד החינוך סיים לערוך ניטור מקיף אודות שיעור התחלואה הקיים בכלל מערכת החינוך. מהניטור עולה, כי עד עתה בכלל המערכת יש 137 חולים מאומתים, עובדי הוראה ותלמידים. מתוך מספר כולל זה 103 הם עובדי הוראה ותלמידים חולים מבית הספר הגימנסיה בירושלים. נתון זה מחדד כי כ- 75% מהחולים במערכת הם מבית הספר עצמו, הגימנסיה בירושלים. יתר החולים מפוזרים בכלל הארץ, כשבכל מקום הם מצויים בשיעורים בודדים וקטנים מאד", נמסר בהודעת משרד החינוך.

"לנוכח הניטור ותמונת המצב הברורה הוחלט, כי מערכת החינוך תמשיך לפעול כבשגרה, תוך התייחסות ממוקדת למוסדות חינוך בהם יימצאו שיעורי תחלואה גבוהים. המשרד בראשות השר גלנט ימשיך לערוך ניטור שוטף אחר המתרחש במערכת ולקבל תמונת מצב עדכנית לשם המשך קבלת החלטות", נכתב בהמשך ההודעה.

אתמול הודיעה עיריית ירושלים כי זוהו 78 נדבקים מתיכון הגימנסיה בעיר, 64 תלמידים ו-14 אנשי צוות. מנהל הגימנסיה, דני ליבוביץ', אמר בשיחה לדב גיל-הר בכאן 11: "המצב שקורה עכשיו הוא אחד התרחישים שחששנו ממנו. במציאות של בתי ספר אין אפשרות ריאלית לשמור על מרחק של שני מטרים ובתנאים האלה ניסינו לעשות כמיטב יכולתנו״.

לידיעה המלאה - לחצו כאן

קורונה: הלימודים בבתי הספר בישראל מתחדשים בהדרגה (צילום: מרק ישראל סלם)
קורונה: הלימודים בבתי הספר בישראל מתחדשים בהדרגה (צילום: מרק ישראל סלם)

תקרית הירי בפלסטיני: השוטרים החשודים שוחררו למעצר בית

איאד אלחלאק, הוא תושב מזרח ירושלים בן 32 ובעל צרכים מיוחדים, אשר נורה הבוקר (שבת) למוות על ידי שוטרי מג"ב בעת שהיה בדרכו בדרכו לבית ספר המיועד לבעלי צרכים מיוחדים שבו הוא לומד. שני שוטרים נחקרו במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בעקבות הירי שגרם למותו. מאוחר יותר שוחררו השניים למעצר בית.

בתום חקירתם של השניים, שוחרר הלוחם שירה בתנאים מגבילים, בעוד שותפו, שלא היה מעורב בירי, שוחרר ללא תנאים ונראה כי במח"ש יסיימו את החקירה בעניינו בהקדם.

בני משפחתו של אלחלאק קיבלו עדכון ממח"ש על החקירה, ובאותו מעמד טענו בפני החוקרים כי הקורבן הינו בעל צרכים מיוחדים. בנוסף, התבקשו בני המשפחה להציג מסמכים רפואיים המאששים את טענותיהם.

לידיעה המלאה - לחצו כאן

איאד אלחלאק ז''ל (צילום: רשתות חברתיות)
איאד אלחלאק ז''ל (צילום: רשתות חברתיות)

מהכנרת ועד אילת: חופי הרחצה התמלאו במתרחצים
המוני מבקרים גדשו במהלך סוף השבוע את חופי הרחצה, אתרי הטבע והשווקים שהיו פתוחים. גם הטיילת התל אביבית היתה עמוסה, כאשר רק בודדים נראו חובשים מסכה. "אנשים הסתכלו עליי והרגשתי יוצאת דופן כשהלכתי עם מסכה על הפנים", סיפרה תושבת ותיקה בתל אביב.

בשל עומס של מבקרים, נאלצו באיגוד ערים כנרת לסגור במהלך סוף השבוע לסירוגין חלק מ-15 החופים. בין החופים שנסגרו לסירוגין היו חופי שקמים, אמנון וצינברי. בחופי איגוד כנרת נפשו למעלה מ-65 אלף מבקרים וצוותים מיודים חילקו שקיות אשפה, בניסיון לשמור על ניקיון החופים.

גם חופי הרחצה באילת היו עמוסים בנופשים רבים, שהגיעו לראשונה לעיר בעקבות פתיחת 18 מבתי המלון בעיר, שהיו בתפוסה מלאה. ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי יצא עם 50 בני נוער מתנדבים לחלק שי לנופשים שהגיעו לעיר לראשונה מזה שלושה חודשים – מגבת בקוטר של שני מטרים, להבטחת המרחק התקני בין המתרחצים וכמזכרת מחופשתם בעיר. במהלך המבצע חולקו אלף מגבות לרוחצים בחופים.

ישראלים נופשים בכנרת (צילום: רשות הכנרת)
ישראלים נופשים בכנרת (צילום: רשות הכנרת)

ברשות הטבע והגנים ציינו, כי כ-90 אלף מטיילים פקדו במהלך השבת את הגנים הלאומיים ושמורות הטבע.  כ-15 אלף מהמבקרים בחר ללון בחניוני הלילה של הרשות תחת כיפת השמיים, מרביתם בדרום הארץ. חגיגת הטיולים יצרה לעיתים עומסים ופקקי תנועה בצירי תנועה ראשיים ויצרה תחושה של חגיגת סיום קורונה.

לידיעה המלאה - לחצו כאן