לאחר שלושה חודשי הפסקה, קווי ההסעה הציבורית בשבת בתל אביב ובערים נוספים בגוש דן ובמרכז חוזרים בסוף השבוע הקרוב. מיזם "נעים בסופ"ש" שהחל לפעול לפני כחצי שנה, ישוב לפעול בתל אביב, גבעתיים, יהוד-מונוסון, קריית אונו, רמת השרון ושוהם. עם זאת, רשויות גדולות נוספות, בהן חולון, בת ים וראשון לציון, לא הצטרפו למיזם, שעורר תרעומת בציבור הדתי.

המיזם החל לפעול כשלושה חודשים לאחר הפעלת ה"סבבוס" בשבתות ברמת גן. אולם עיריית רמת גן הודיעה אז על המשך הפעלה נפרדת של המיזם בשבתות. בכיר בעירייה מסר ל"מעריב" כי יש כוונה לחדש בנפרד את מיזם ה"סבבוס", אך זה יקרה ככל הנראה בעוד כמה שבועות.

בעקבות משבר הקורונה, הופסקה תנועת התחבורה הציבורית בשבת, המבוצעת במימון העיריות, בסכום המוערך בלמעלה מעשרה מיליון שקל בשנה. את מרבית ההוצאות מממנת עיריית תל אביב, מתחומיה יוצאים ונכנסים מרבית הקווים הנוסעים בצירי תנועה ראשית וכל רשות משתתפת על פי חלקה היחסי.

תחבורה ציבורית בשבת בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
תחבורה ציבורית בשבת בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

חידוש הנסיעות יהיה מותנה בשמירת הנחיות על רקע החשש מהידבקות בקורונה. בין ההגבלות שנקבעו: השירות יופעל תוך ניצול של 75% ממקומות הישיבה ועליית הנוסעים תותנה בעטיית מסכה.

 "קיבלנו מאות פניות בקשה להחזרת השירות ואני שמח ששוב יתאפשר לתושבי העיר להגיע ולחזור, גם בסופי שבוע בבטחה ובבריאות ממקומות שונים", ציין ראש עיריית גבעתיים רן קוניק.

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, הדגיש שחידוש השירות בשבתות גם יסייע לבעלי עסקים על רקע הפגיעה הקשה שחוו במשבר הקורונה. "המערך שיחזור לפעול בסוף השבוע יענה על הצורך הבסיסי של בני אדם לנוע ממקום למקום בתוך מטרופולין גוש דן ובכך גם יסייע להגעת לקוחות לעסקים המקומיים ושיקום. כולי תקווה שעם הקמת הממשלה החדשה תיבחן האפשרות להרחבת השירות לכלל תושבי המדינה".