הפעילה החברתית שפי פז, שידועה במאבקה לגירוש המסתננים האריתראים והסודנים מדרום תל אביב, התראיינה היום (שלישי) לתכניתם של אראל סג"ל ורועי עידן ב-103FM, וסיפרה על כך שהדביקה מדבקות של 'החזית לשחרור דרום תל אביב' על תיבות דואר של בכירים במערכת המשפט, כחלק ממחאתה.

"במוצאי שבת בסביבות חצות, עשיתי סבב בצפון העיר, הדבקתי מדבקות אצל השופט פוגלמן ליד הבית, כי סופסוף קיבלתי את הכתובת שלו אחרי שחיפשתי אותה הרבה זמן" סיפרה פז, "גם על הבית של השופט אהרון ברק, זה שבדבנוב. גם עברנו אצל חולדאי בדרך והדבקנו כמה מדבקות בחניה. זה כל מה שנעשה".

מחאה לגיטימית?
"לא היה שם איום, לא הייתה הסתה, דלת הבניין של פוגלמן הייתה פתוחה, לא עליתי במדרגות, לא שמתי על הדלת, שמתי על תיבות הדואר. עוד חייכתי לעצמי ואמרתי אולי זה פוגלמן אחר וזו בכלל טעות. הקטע הלא נעים בסיפור הוא, שהתעוררתי ביום שני לידיעות שהוא הגיש תלונה וזה סבבה, אדם שפוגע בכולנו כל כך הרבה ורץ למשטרה".

בעבר פסק כמה חשובה המחאה.
"בדיוק, זה פוגלמן. אבל המשטרה חיברה את מכתב האיום המתועב שנשלח לשופטת ברון, עם המדבקה שלנו, כשעל המדבקה אנחנו חתומים. כתוב בצד 'החזית לשחרור דרום תל אביב', זאת לא הייתה מדבקה אנונימית, וזאת הסיבה שיצאתי ואמרתי 'אל תעשו את החיבור הזה'. מה הספין המטורף הזה? מבחינתי זו הייתה הסתה נגדנו יותר מכל דבר אחר".

אני נגד וונדליזם.
"פוגלמן נבחר לא בגלל שזה פוגלמן וזהו, אנחנו היינו אצל חיות ושמנו גם אצלה את המדבקות במהלך ההפגנות. הייתי גם אצל ברק שמבחינתי הוא ראש הנחש, הוא האיש שהכול קורה בגללו והוא התחיל עם הכול. אנחנו נגיע לשופטים אחרים שמעורבים בנושא המסתננים, נדביק להם מדבקות, לעולם לא נאיים, לעולם לא נפגע להם באמת ברכוש והפער הבלתי נסבל בין מה שפוגלמן וחבריו עושים לנו במשך שנים ובין הסטיקר המסכן הזה על תיבת הדואר - הוא פשוט מגוחך".

מה העבירה פה?
"שמתי אחד על הדואר אחד על דלת הכניסה. זה מגוחך. אני רוצה להגיד לזכות המשטרה ואתם לא שומעים אותי הרבה פעמים מדברת בזכותם, אחרי שהם תפסו את הפשלה שלהם, שהם לא בדקו לראות מי חתום על הסטיקר, לא קיבלתי שום טלפון מהמשטרה".

מפחדת?
"אנחנו מקבלים איומים ברצח, אתה חושב שזימון לתחנת משטרה לחקירה מפחיד אותי?"

תשמרי על זכות השתיקה?
"לא יודעת, בשביל זה יש לי עורך דין".

נראה לי כיף לשמור על זכות השתיקה שעות רבות.
"לשמור על זכות השתיקה זה כיף גדול. נורא תלוי על מה חוקרים אותך ולכן אני לא יכולה להגיד מראש, אם יזמנו ואם נדע על מה חוקרים נחליט אני והוע"ד מה אנחנו עושים".

מקווה שהמערכת תתעשת.
"זה יקרה מתי שהוא, אם לא על זה אז על דבר אחר".

הצצה יקרה מפז למתחולל בראשם של אותם שופטי עליון.
"בדיוק. רק עוד משפט, אנחנו כולנו כרגע בתקופה האחרונה מדברים על החלת ריבונות ביו"ש. אולי הגיע הזמן שהמדינה תחיל ריבונות בדרום תל אביב קודם?"