"מאות ימותו": תרחיש הבלהות של אגף המודיעין
מרכז המידע והידע של אגף המודיעין פרסם היום (שבת) דוח המתייחס להתפשטות והתחלואה בנגיף הקורונה בארץ, והזהיר כי אם ישראל לא תצליח להשתלט על התפשטות הנגיף, בעוד כחודש נגיע לממוצע של אלף נדבקים ביום ולמאות מתים.

בדוח נכתב כי "מדינת ישראל נכנסת בימים אלו לגל שני של תחלואת קורונה השונה במאפייניו מהגל הראשון, אך לא פחות בחומרתו. במהלך השבועות האחרונים עולה מספר הנדבקים החדשים באופן עקבי. בשבוע שבין ה-15 ל-21 במאי מספר הנדבקים הממוצע שהתגלו מידי יום עמד על 16 וכיום אנו עומדים על ממוצע יומי של כ-200 נדבקים חדשים".

בתוך כך, המועצה לביטחון לאומי הודיעה מוקדם יותר כי מניין המתים מנגיף הקורונה בישראל עלה ל-305, לאחר שאדם נוסף נפטר היום. עוד נמסר, כי 39 מקרים חדשים של הידבקות אובחנו, מה שמעלה את מספר הנדבקים המאומתים ל-20,533. מהנתונים עולה, כי 4,598 בני אדם חולים בפועל, מתוכם 39 במצב קשה.

עוד נמסר, כי בקרב החולים שמצבם קשה ישנם 29 מונשמים, וכי 13 בני אדם החלימו היום מן המחלה. עוד עולה מנתוני המל"ל, כי היום בוצעו 1,696 בדיקות קורונה.

לידיעה המלאה 

לידיעה המלאה

קורונה בישראל  (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
קורונה בישראל (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

בעודה שוהה בביקור בישראל: נינט טייב נדבקה בקורונה

הזמרת והשחקנית נינט טייב נדבקה בנגיף הקורונה. טייב, השוהה בביקור מולדת בישראל עם בעלה יוסי מזרחי ובתם אמיליה, נחשפה לפני מספר ימים לחולה מאומת ונאלצה להיכנס לבידוד של שבועיים ביחד עם בתה בת ה-5. היום נודע כי טייב נדבקה בנגיף.

טייב, שעזבה בשיא הקריירה שלה את גבולות ישראל יחד עם בעלה ובתה ועברה להתגורר בלוס אנג'לס שבארצות הברית לטובת קריירה בינלאומית, נחתה בארץ בחודש פברואר האחרון, חודש ימים לפני חתונת אחותה סופי טייב, בכדי ללוות את האחות הצעירה בהכנות ליום הגדול בחייה.

לידיעה המלאה

נינט טייב (צילום: רפי דלויה)
נינט טייב (צילום: רפי דלויה)

בעקבות שריפת קוצים: נופשים פונו מחופי הכנרת, אין נפגעים
נופשים פונו היום (שבת) מחוף "אמנון" ומחוף "ספירית" שבכנרת בשל שריפת קוצים שפרצה באזור. בעקבות העשן ומטרה למנוע סכנה, המשטרה החליטה יחד עם כוחות כיבוי והצלה, על פינוי האזרחים מהחופים. מאיגוד ערים כנרת נמסר כי 20 אלף איש נפשו במהלך השבת בחופי כנרת. חוף שקמים נסגר עקב עומס.

בתוך כך, כ-100 אלף מטיילים פקדו במהלך השבת את הגנים הלאומיים ושמורות הטבע. בין האתרים הבולטים היו גן לאומי ירקון תל אפק עם 3,700 מטיילים, הגן הלאומי קיסריה עם 2,700 מטיילים, שמורת הבניאס עם 2,400 מטיילים, ושמורת עין גדי עם 2,000 מטיילים.

במקביל התקיים לאורך סוף השבוע פרויקט נקיון והסברה משותף למועצה אזורית עמק הירדן וצוותי רשות הכינרת בתוואי הירדן הדרומי, שהיה עמוס במטיילים, בשיתוף הנופשים באזור. 

לידיעה המלאה

השריפה סמוך לחוף אמנון  (צילום: אריק טל - רשות הכנרת )
השריפה סמוך לחוף אמנון (צילום: אריק טל - רשות הכנרת )

נערה בת 15 נהרגה בתאונת אופנוע, אחיה נפצע באורח קשה
נערה בת 15 נהרגה בערב שישי בתאונה מחרידה שאירעה על כביש 471 מפתח תקווה לכיוון ראש העין. בתאונה נפצע אחיה בן ה-19, והוא פונה לבית החולים תל השומר במצב קשה. גורמים בצוותי הרפואה שנכחו במקום סיפרו כי כשהגיעו לטפל בפצוע, הוא שאל "מה קורה עם אחותי?".

השניים היו רכובים על אופנוע, כאשר בשלב מסוים איבדו שווי משקל מסיבות שטרם נודעו, והם החליקו ועפו אל הכביש. צוותי מד"א שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותה של הנערה, וכאמור פינו את הצעיר לקבלת טיפול רפואי בבית החולים.

לידיעה המלאה 

אמבולנס מד''א (צילום: דוברות מד''א)
אמבולנס מד''א (צילום: דוברות מד''א)