משרד העבודה והרווחה יעביר מקדמות של 4.7 מיליון שקל כסיוע לעמותות לילדים עם מוגבלויות שעוסקות בפעילות פנאי משלבת. מדובר בשמונה גופים שמבצעים פעילות פנאי חברתית קבועה מדי שבוע, שבה ילדים עם מוגבלות נפגשים עם ילדים ללא מוגבלות.

לדברי שר העבודה והרווחה, איציק שמולי (העבודה): "פעילות העמותות היא כמו אוויר לנשימה עבור ילדים בעלי מוגבלויות בעת הזו, ויש להן תפקיד קריטי בקידומם ובשילובם בחברה. לא ניתן שהן יטבעו תחת הצונאמי החברתי".

זו השנה השנייה שבה מחולקים תקציבי תמיכה על פי החלטת ממשלה מיוחדת בסכום כולל של 13.5 מיליון שקל. השנה, מאחר שתקציב המדינה עדיין לא אושר, לא ניתן לסיים את הליך בדיקת הבקשות ולחלק את כל סכום התמיכה, אלא רק מקדמה באישור ועדת החריגים במשרד האוצר.

איציק שמולי (צילום: אבשלום ששוני)
איציק שמולי (צילום: אבשלום ששוני)

לאור העיכוב שחל באישור תקציב המדינה, פנה משרד העבודה והרווחה למשרד האוצר וביקש לאשר מקדמה על מנת שהעמותות יוכלו להמשיך בפעילותן. ואכן, ועדת התמיכות של המשרד המליצה להעביר בשלב זה של השנה 40% מהתקציב שאושר ונוצל בשנה שעברה על ידי העמותות שזכו בשנה שעברה.

בעקבות אישור החשב הכללי, יקבלו שמונה גופים סכומים שנקבעו בהתאם להיקף פעילותם המוצהרת. העמותות שייהנו מהתמיכה הן כנפיים של קרמבו, קו לחיים, שמחה לילד, אתגרים, להושיט יד – תמיכה וסיוע לילדים חולי סרטן, בית הגלגלים, יד אליעזר ומגן משפחה.

טליה הראל בז'רנו, מנכ"לית כנפיים של קרמבו, אמרה ל"מעריב": "אנו מודים למשרד הרווחה ולכל הצוותים שעבדו קשה על המשך התמיכה וקבלת המקדמות, על מנת לאפשר לאלפי ילדים עם ובלי צרכים מיוחדים בעשרות סניפינו להמשיך להיות פעילים חברתית. גם בתקופה מאתגרת זאת אנו מחויבים להמשך הפעילות שלנו עבור ילדים ומשפחות שזקוקים לה יותר מכל".

מעמותת קו לחיים נמסר כי "אנו מודים למשרד הרווחה על רוח גבית תמיכה וליווי בתקופת הקורונה. העמותה חזרה לפעול מיד עם פתיחת הסגר וכבר ביצעה פעילויות למען הילדים הנכים בהיקף של אלפיי שעות. העמותה מתכננת לקיים נופשונים לאורך כל הקיץ תחת המגבלות וההנחיות המשרד. תודה מיוחדת לנחום עידו ממשרד הרווחה".