ביום חמישי שודרה תוכנית סיום העונה של "עובדה" ("ערוץ 12"), אשר עסקה בחשד להטרדות מיניות שבוצעו לכאורה על ידי חבר הכנסת מאיר כהן (יש עתיד-תל"ם) בעת שכיהן כראש עיריית דימונה. חברת הכנסת קארין אלהרר (יש עתיד-תל"ם) שוחחה היום (ראשון) עם בן כספית וינון מגל בתוכניתם ב-103FM על התחקיר נגד חבר מפלגתה. בהמשך, התייחסה למעצרו של תא"ל במיל' אמיר השכל במחאה מול מעון ראש הממשלה בנימין נתניהו.

מגל: תרצי להגיב על התחקיר של חברך למפלגה מאיר כהן?
"היו פרומואים שאתה אומר במינימום זו פרשה מטורפת, ואז אתה רואה את התחקיר והיו שם מלא דברים, הרבה מאוד אמירות, אבל דבר אחד לא היה שם - לא הייתה מתלוננת. שמים מישהי עם מוזיקה מאוד דרמטית ובסוף, כאילו, אין שם שום בסיס".

מגל: נראה כאילו את קצת מתחמקת.
"בינינו, אני מאוד מעריכה את אילנה דיין, אני חושבת שהיא עיתונאית מעולה, אני חושבת שהפעם הייתה פאשלה. למה? כי מדובר באדם שהיה בבית משפט פעם ראשונה, היה בבית משפט בערעור, הורשע, ישב בכלא, ומהצד השני יש בן אדם שאומר 'לא היה ולא נברא'".

מגל: יש גם אדם שלישי, זה לא מילה מול מילה.
"לגמרי מילה מול מילה".

מגל: הבחורה הערבייה שאמרה שהוא נכנס לכלא בגלל שאמרה איקס, אבל האמת היא 'וויי'.
"היא נזכרה 15 שנה אחרי שמה שהיא אמרה בבית משפט ומה שהיא אמרה במשטרה הוא שקר, אני חייבת להודות שאני הרמתי שתי גבות כי אתה אומר רגע, מה קרה בזמן הזה? שום דבר. יש פה אדם שאומר בצורה הכי גלויה 'אני נשבעתי לנקום במאיר כהן'. אני מכירה את מאיר קרוב לתשע שנים".

מגל: לא כולם ראו את התחקיר, מדובר על מישהי שהתלוננה, לכאורה, שמאיר כהן ניסה לנשק אותה ומישהו שניסה לנקום בכהן, הקליט אותה והיא רשמה לו עדות. יש פה מילה מול מילה, את צודקת.
"זה אפילו לא מילה מול מילה".

מגל: היא אמרה שהאמת היא שכבר בזמן אמת היא אמרה לה.
"זה אפילו לא מילה מול מילה".

כספית: הוא שכח שתי ערכאות; מגל: היא מודה ששיקרה בבית המשפט.
"ה'כאילו מתלוננת' אומרת לא היה ולא נברא, באה הערבייה שטוענת שהיא חברה שלה ואומרת היה גם היה, היא סיפרה לי, אבל הבחורה עצמה אמרה לא היה".

מגל: לא השתתפה בתחקיר ולא אמרה כלום; בן – היא הסבירה למה העתיקה את המכתב, הוא הכתיב לה.
"אמא שלה אומרת שלא היה ולא נברא, אני לא מכירה אמא שתגיד על הבת שלה שהיא שקרנית על דבר כזה. אין דבר כזה".

מגל: לא מאמינה לערביה?
"אני מאמינה לבתי המשפט, גם אם ההחלטה נוחה לי וגם אם אני מאוד לא אוהבת אותה".

מגל: 433 נתנו הוראה להפסקת החקירה.
"לא הייתה הוראה מ-433, הייתה הוראה מהפרקליטות, זו תגובת המשטרה. בעניין הזה, אני מאוד עקבית. אני מאמינה במערכות, אם באה מערכת ובדקה את זה פעמיים, מאיר כהן היה זה שהגיש את התלונה בכלל והייתה הוראה להפסיק, הוא אפילו לא ידע שזה נפסק, הוא לא נחקר. כהן מעולם לא נחקר".

מגל: למה את יעקב פרי גירשתם מהמפלגה ואת מאיר כהן לא שיש חשש שהכניס אדם לכלא על כלום; כספית: בתי משפט כבר קבעו, מתי זה נגמר?
"ההבדל בין יעקב פרי לבין מאיר כהן זה שיעקב פרי הוסיף שורה לקורות חיים. מאיר כהן עבר על ידי בתי המשפט, המשטרה והפרקליטות וזו הייתה תגובת הפרקליטות, לא היה חשד לעבירות".

מגל: האישה אומרת ששיקרה בבית המשפט.
"איך אתה רוצה שבן אדם יבוא ויוכיח שאין לו אחות, שאין לו? באמת".

כספית: העסק עומד אפילו לא על כרעיים, הגישה שלך בד"כ בסיפורים כאלה היא מאוד סלחנית, בגלל שזה מאיר כהן?; מגל: אני לא מדבר על הטרדות מיניות, דיברתי על האפשרות שיש מצב שאדם ישב בכלא שנה שלמה סתם; כספית: המתלוננת מסבירה הכול, אין לך בסיס; מגל: אם זה היה מישהו מהליכוד הפוזיציה שלך הייתה אחרת נראה לי.
"אני אומרת, תחזור אחורה בזמן ותראה אם קפצתי באירועים שקשורים בינו לבינה, מעולם לא כי אני חושבת שבסופו של דבר צריך לתת למערכות לנהל את האירוע. זה כל כך קל לפגוע בשם טוב של אדם שאני לא משתתפת בחגיגה הזאת שאין לה טעם. אני בעד לבער את הסוגייה של הטרדות נשים, בין אם על רקע מיני או על רקע אחר. אני מעודדת כל בחורה שחוותה דבר כזה ללכת להתלונן. אני לא יודעת להתנהל כשאין תלונה וכשכל המערכות קבעו החלטה. אני עקבית גם כשמדובר בראש הממשלה וגם כשמדובר במאיר כהן, המערכות הן שיקבעו. נקודה.

מגל: רוצה לדבר על ההפגנה אתמול שנעצר תא"ל במיל' אמיר השכל.
"אני חושבת שזה לא בסדר, ממש לא בסדר, זו זכות יסוד. גם אם לא היה תא"ל, גם אם היה טוראי, או גם אם היה סטודנט, צריך לתת לו את הזכות להפגין כמו לכל אדם אחר. אלא אם כן הוא עושה משהו שאינו חוקי ומפר את הסדר, זה לא היה המצב. טוב שהתקבלה החלטת השופטת כפי שהתקבלה ואני מאוד מקווה שזה ילמד את המשטרה להתנהג יותר בסובלנות. אתה יודע שזה לא נעים הפגנה מול הבית, מאוד לא נעים, אבל הרבה פחות נעים לחיות במדינה שהיא פחות דמוקרטית".

כספית: לא ביקשת ממנה לגנות את ההתפרצות של עפר שלח, אתה מפשל; מגל: מה לגבי ההתפרצות של עפר שלח?
"עפר התנצל בפני הכתב וטוב שעשה את זה, אני לא בעד התפרצויות כנגד כתבים. כתבים עושים את העבודה שלהם, הבנתי שיושרו ההדורים, מעבר לזה אין לי מה להוסיף".

כספית: היית יו"ר ועדה לביקורת המדינה, מה את חושבת על ועדת הכספים ורשימת ההטבות? כל הסיפור של שומת המס בעקבות דוח מבקר המדינה, דוח המעונות והוכח שם שהיו הרבה מאוד עבודות לצרכים פרטיים וחייבים למסות את זה, זה לא שמישהו התנכל ל'נכים הכלכליים' האלה.
"האירוע הזה שבא חבר כנסת וזועק זעקה, שרה"מ הופך לנכה כלכלית, אני מזמינה אותו לראות איך חיים נכים שבאמת חווים גם נכות כלכלית שלא משלמים להם קצבת נכות למרות שהתחייבו בחקיקה, זה מזעזע. הוא היה צריך לפתור את זה מול פקיד שומה ולא מול ועדת הכנסת".

כספית: זו הפרוצדורה.
"בטח ובטח בימים שבהם להרבה מאוד אנשים שהיה מקור פרנסה, כבר אין להם והם מתמודדים עם קשיים כלכליים מאוד קשים. כשאתה נבחר ציבור אתה צריך גם קצת נראות, לא יזיק".

מגל: בזמנו התבטאת באחת הוועדות ואמרת – 'מה זה פה הבית זונות הזה'. תרצי לחזור בך?
"ביקשתי באותו רגע לחזור בי ולמחוק מהפרוטוקול, מה אני אגיד לך? כשאתה נמצא בוועדה שבה זכויות האופוזיציה נרמסות, זה לא היה בסדר וחזרתי בי. באופן עקרוני, כנבחרת ציבור יכול להיות שלפעמים בלי משים לב אני פוגעת באנשים, אני לא עושה את זה בכוונה תחילה, ואם פגעתי אי פעם במישהו אני מתנצלת. אין לי כוונה כזאת, באתי כדי להיטיב עם הציבור".