מחר (יום שלישי) בשעה ארבע אחר הצהריים בנמל הקישון בחיפה, ייפגש שר החקלאות ופיתוח הכפר, אלון שוסטר, עם נציגי הדייגים כדי לשמוע על מצוקותיהם לנוכח מגיפת הקונה והשבתת הדיג בחודשים האחרונות.

גיל ססובר, מזכיר איגוד הדייגים: "זוהי הזדמנות היסטורית. אנחנו מבקשים מהשר למסד שולחן עגול עם נציגי הדייגים, נציגי ענף הדיג במשרד החקלאות, חוקרים ומומחי דיג מהאקדמיה, כדי לתקן את השגיאות הרבות שנעשו ברפורמת הדיג בשנת 2016. הבטיחו לנו אז שכמות הדגה תעלה בעקבות ההגבלות הרבות שהוטלו, אך היא ירדה מכמות של 2,500 טון לכמות של 1,500 בשנת 2019. לדעתנו אפשר בכמה ישיבות להגיע להסכמות שילוו במחקר מדעי שוטף. להקים ממשק דיג שיעזור הן לדייגים והן לדגה, בהתאם למערכת האקולוגית המיוחדת בארץ ישראל. יו"ר וועדת הכלכלה, ח"כ יעקב מרגי, כבר קיים דיון בנושא ב-22 לחודש ודרש פתרונות ברוח הזו עד לישיבה הבאה של וועדת הכלכלה שתיערך בסוף החודש. עם רצון טוב ונכונות, ניתן להגיע להבנות לטובת כולם".

אלון שוסטר. צילום: דוברות הכנסת
אלון שוסטר. צילום: דוברות הכנסת

סעדו זנאב, יו"ר איגוד הדייגים, הוסיף: "תנו לנו לדוג בכבוד. הדייגים הגיעו ממש לפת לחם ומדובר בפרנסה למאות משפחות. היינו מושבתים שלושה חודשים בגלל מגיפת הקורונה, כי לא היה למי למכור, ומייד אחר כך נכנסה השבתת הדיג ל- 60 יום. אחרי עתירות לבתי המשפט שעלו לנו כסף רב, בהן ביקשנו שיכירו לנו את הקורונה כתקופת ההשבתה, קיצרו לנו אותה בשבועיים שזה לעג לרש. השנה, בניגוד לשנים קודמות גם לא קיבלנו פיצוי על ההשבתה. אנחנו מרגישים שנושבת רוח חדשה במשרד החקלאות עם כניסת השר החדש, ומקווים שהוא יחזיר את הכבוד והיוקרה למקצוע". 

בנוסף לנציגי הדייגים ישתתפו במפגש חברי הכנסת מסיעת הרשימה המשותפת וגורמי המקצוע במשרד החקלאות ופיתוח הכפר. עוד לפני המפגש, וכחקלאי מלידה, ייצא שר החקלאות למשט קצר, כדי לראות את הנושא במו עיניו.