משרד התחבורה התריע בפני עיריית תל אביב על ההשלכות הקשות העלולות להיגרם מהקמת מתקן נינג'ה בחוף הצוק הדרומי בתל אביב, אבל בעירייה מתכוונים לאשר את ההקמה על אף האזהרה ומחאות תושבי האזור.

דיירים המתגוררים במגדלי נאמן, במגדל סי אנד סאן, במלון ווסט ובשכונות הסמוכות חוששים מפגיעה קשה באיכות חייהם, בשל עומסי תנועה העלולים להיווצר עם הפעלת המתקן, הצפויה להביא לאזור אלפי מבקרים נוספים, בעיקר בסופי שבוע.

דיירים טוענים כי כבר עתה ישנם בסופי שבוע עומסי תנועה כבדים באזור, וכי הם יחמירו לאחר הפעלתו. "מאז הסרת הסגר קיימים בסופי השבוע עומסים כבדים של כלי רכב, הפקקים עלולים להגיע עד לכביש 2 ולצומת גלילות, ואם מתקן הנינג'ה יפעל, יהיו לכך השלכות קשות גם עלינו", אומר תושב האזור. "בסופי שבוע אנחנו מרגישים לעתים כמו בעוצר. לא יכולים לצאת ולא להיכנס לבתים בגלל פקקי התנועה".

מצוקת החניה בתל אביב (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
מצוקת החניה בתל אביב (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

באזור ישנה גם מצוקת חניה קשה. מגרשי החניה המאולתרים קטנים מכדי להכיל את אלפי כלי הרכב המגיעים בסופי שבוע. "מה יקרה כשיגיעו עוד אלפים? היכן הם יחנו?", מתריע דייר נוסף. "עלולים להיווצר גם מטרדי רעש קשים, שלא לדבר על הסכנה הבטיחותית שתהיה כשמבקרים וילדים ילכו בין המכוניות עד שיגיעו לחוף העמוס".

במשרד התחבורה מבהירים: "הפנינו את תשומת לבה של עיריית תל אביב, בתוקף אחריותה כרשות מקומית, להשלכות הצפויות על התנועה במקום בעקבות הקמת המתקן. העירייה ציינה בפנינו כי היא מודעת לבעיה ובוחנת בימים אלה פתרונות שונים למניעת עומסי תנועה".

עיריית תל אביב הודיעה לפני כשבועיים כי תבדוק את טענות התושבים, אבל אתמול הבהירה כי בכוונתה לאשר את הקמת המתקן. "לאורך כל רצועת החוף מוצבים מתקני כושר ושעשוע וכך גם מתקן זה, שנמצא בשלבים אחרונים לקבלת כל האישורים הנדרשים להתקנה ואחזקה על פי חוק", אומרים בעיריית תל אביב. "נדגיש כי העירייה לא מוצאת קשר בין עומסי התנועה בסופי שבוע להצבת המתקן".