"כחול לבן והליכוד מחויבים לערכים שונים בתכלית", אמרה השרה לנושאים אסטרטגיים אורית פרקש-הכהן במהלך הוועידה של ג'רוזלם פוסט, "קורונה והיהודים: אתגרים והזדמנויות", שהתקיימה השבוע.

בשיחה עם העורך הראשי יעקב כץ, התייחסה השרה למספר סוגיות אקטואליות, בהן היחסים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לראש הממשלה החלופי בני גנץ. פרקש-הכהן טענה שהנושא שעומד על הפרק אינו הסיפור האישי של שני המנהיגים. "זו ממשלת אחדות שהורכבה בגלל נסיבות מיוחדות שהן תולדה של משבר חסר תקדים מבחינה פוליטית, בריאותית וכלכלית", אמרה. "במהות, מדובר בשתי מפלגות המחויבות לערכים שונים לחלוטין, ומכאן מגיע האתגר לשמור על שלמות הממשלה". 

"אני מקווה ששני הצדדים יהיו מחויבים למה שטוב לציבור", הוסיפה פרקש-הכהן. "מי שיגרור את ישראל לבחירות רביעיות אינו עובד ציבור טוב". 

פרקש-הכהן הזהירה מפני מה שתיארה כמתקפות בינלאומיות נגד הלגיטימיות של ישראל. "אנחנו לא מתנגדים לחופש הביטוי וגם לא לביקורת נגד ישראל, גם כשהיא רועשת וחזקה", אמרה. "אנו מתנגדים להתקפות על עצם קיומה של מדינת ישראל כמולדת העם היהודי".

השרה לנושאים אסטרטגיים תיארה בדבריה את החלטתו של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, להעמיד לדין את ישראל ואת הרשימה השחורה שפרסמה מועצת זכויות האדם של האו"ם, שבה מוצגים עסקים הפועלים מעבר לקו הירוק במזרח ירושלים, בגדה המערבית ורמת הגולן.

"כל זה מתרחש בזמן התפשטות הקורונה, תקופה המאופיינת באי שקט חברתי ופוליטי משמעותי ברחבי העולם", אמרה. "לרוע המזל זוהי קרקע פורייה לקיצונים מהימין והשמאל, שמשתפים פעולה עם קולות אנטישמיים".

לדבריה פלטפורמות חברתיות הן סביבה פורייה לאנטישמיות, זו הסיבה שלפני מספר שבועות היא התייחסה לבעיה במכתב למנכ"ל ומייסד טוויטר ג'ק דורסי. במכתב הוקיעה שורה של פוסטים שכתב המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי, שבהם השווה בין ישראל לגידול סרטני. "דעת הקהל מעוצבת במדיה החברתית", אמרה. "ולכן הרשתות החברתיות צריכות לאכוף את המדיניות שלהם".