ראש הממשלה נפגש עם בעלי העסקים והעובדים העצמאיים - ההפגנה תתקיים במוצאי שבת 
המשטרה החלה בחסימת רחובות לקראת הפגנת העובדים העצמאיים, שתתקיים החל ממוצאי שבת בכיכר רבין בתל אביב. בין הנואמים באירועי המחאה נמצאים נציגים מכלל המגזרים העסקיים שנפגעו בצל המשבר, בתוכם שרונה יצחקי - אם יחידנית בעלת עסק בתחום התיירות, לילי בן שלום - בעלת מסעדה, חיים הרשברג - בעלי מודעון מונדו 2000, שעתיד לסגור את שעריו כתוצאה מהמשבר, מורן ויסברג - העובדת כמורת דרך, מוטי זורגר ורעות גולרוך - בעלי עסק להסעות, ונציגים מתפקידים שונים בעולם התרבות, כמו האמנית ג'ניה תדמור, טכנאי הווידיאו גיא פריזמט, מנהל הבמה תומר פיסט והשחקנית אביב כרמי. 

תומר מור, ממארגני האירוע, קרא לציבור להישמע להנחיות ולהקפיד על כללי הריחוק חברתי. "אנחנו מגיעים למחות היום בצורה מסודרת ולתבוע את העברת הסיוע עכשיו. עם זאת, אנחנו קוראים לכל המפגינים להקפיד על ההנחיות, לעטות מסיכה, לשמור על ריחוק חברתי והנחיות משרד הבריאות, ולהישמע להוראות השוטרים", מסר מור.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כץ נפגשו ביום שישי עם נציגי העצמאים ובעלי העסקים בלשכת ראש הממשלה בירושלים. מלשכת נתניהו נמסר כי הוא הנחה להקים פורום שולחנות עגולים עם נציגי העצמאים ובעלי העסקים כדי לפתור את הסוגיות שעלו בפגישה.

"אנחנו נעמוד בהתחייבויות שלנו, כולל בזירוז של התשלום המיידי שאנחנו רוצים לתת", אמר נתניהו בפתח הפגישה. "אנחנו רוצים לדאוג לסקטור של העצמאים". עו"ד רועי כהן, נשיא לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל, אמר בתום הפגישה: "סוכם שבחודש הקרוב תתקיים ישיבה על מנת לוודא שהכסף נכנס. ההפגנה מחר בכיכר רבין תיערך בהתאם להנחיות המשטרה".

לידיעה המלאה

הפגנת העצמאים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
הפגנת העצמאים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

נקודת המבט הישראלית - מיהו המועמד המועדף לנשיאות ארה"ב?
בצל הבחירות הקרבות לנשיאות בארה"ב, שתוצאותיהן צפויות להשפיע רבות על עתיד ישראל מבחינת שאלת החלת הריבונות ביישובי יהודה ושומרון ובקעת הירדן, סקר שנערך על ידי המכון הישראלי לדמוקרטיה ביקש לבחון מי מהמועמדים טוב יותר בעיני הציבור, מבחינת הוצאה לפועל של האינטרסים המדיניים של ישראל. 

הסקר נערך בסוף החודש שעבר, והשתתפו בו 609 נשים וגברים דוברי עברית מעל גיל 18, לצד 149 דוברי ערבית, מה שמהווה ייצוג מדגמי של החלק אותו הם מהווים מכלל האוכלוסייה. הנסקרים נשאלו "מנקודת המבט של מדינת ישראל, מי מבין המועמדים לנשיאות עדיף בעיניך, דונלד טראמפ (נציג המפלגה הרפובליקנית), או ג'ו ביידן (נציג המפלגה הדמוקרטית)?". 

 בעוד מעל לרבע (26%) מהנשאלים אמרו כי אין להם עמדה מוצקה בנושא, מעל למחצית (56%) השיבו כי הם מאמינים כי טראמפ כנשיא ארה"ב עדיף לישראל מאשר יריבו, ג'ו ביידן, שזכה לתמיכה של 16% בלבד מהמשיבים. כצפוי, מרבית הנשאלים שבחרו בטראמפ, משתייכים למחנה הימין והמרכז, בעוד הנשאלים שמחזיקים בעמדות שמאל נטו יותר לכיוונו של ביידן. 

לידיעה המלאה

דונאלד טראמפ, ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)
דונאלד טראמפ, ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)

ארגון הבריאות העולמי: ביממה האחרונה נרשם שיא נדבקים בקורונה
ארגון הבריאות העולמי עדכן ביום שישי כי 228,102 מאובחנים בקורונה אותרו ביממה האחרונה, שיא בעלייה היומית בתחלואת הנגיף. בכך, מניין המאובחנים בנגיף ברחבי העולם עלה ליותר מ-12 מיליון. מספר המתים מהנגיף עלה ליותר מ-555 אלף בני אדם.

העליות הגדולות ביותר היו בארצות הברית, ברזיל, הודו ודרום אפריקה. לצורך השוואה, השיא הקודם של ארגון הבריאות העולמי למקרים חדשים עמד על 212,326 ב-4 ביולי.

בתוך כך, צרפת הפכה למדינה השישית בעולם שרוצה את רף ה-30,000 קורבנות מנגיף הקורונה, זאת לאחר שביממה האחרונה נרשמו 25 מקרי מוות חדשים, מה שהעלה את מספר המתים במדינה ל-30,004 בסך הכל. עוד נמסר כי ביממה החולפת נרשמו 658 מקרי הידבקות חדשים, בכך עלה מניין הנדבקים במדינה ל-170,752.

לידיעה המלאה

קורונה בארה''ב  (צילום: REUTERS/Jim Urquhart)
קורונה בארה''ב (צילום: REUTERS/Jim Urquhart)

משרד הבריאות: משך החקירות האפידמיולוגיות יקוצר, פחות אנשים ידרשו לבידוד
משרד הבריאות שינה ביום שישי את הנחיות איתור המגעים עם חולי נגיף הקורונה. על פי המסמך שפרסמה ראש שירותי בריאות הציבור, סיגל סדצקי, הטווח המירבי בו אנשים שבאו במגע עם חולה מאומת יירד במקרים מסוימים לארבעה ימים בלבד במקום 14.

לפי הנוהל, מגעיו של חולה שסובל מתסמינים ומועד תחילתם ידוע, יאותרו ארבעה ימים טרם הופעת התסמינים. בנוהל נקבע עוד כי מגעיו של חולה שסובל מתסמינים אך לא ברור מתי הם החלו יאותרו 10 ימים טרם קבלת תוצאת הבדיקה החיובית.

כמו כן, מגעים של חולים א-סימפטומטיים יאותרו שבוע ממועד קבלת התוצאה החיובית. בנוהל קיימת התייחסות גם לאיכוני שב"כ, ונקבע כי הודעות האיתור יישלחו לאנשים שבאו במגע עם חולה מאומת 10 ימים טרם קבלת התוצאה החיובית שלו.

לידיעה המלאה

קורונה בישראל (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)
קורונה בישראל (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)

תוך פחות משבוע: ירידה דרסטית במספר הדוחות בגין אי עטיית מסיכה
ממשטרת ישראל נמסר בשבת כי במהלך סוף השבוע האחרון, חולקו 4,138 דוחות לאזרחים שהפרו את הנחיות הקורונה, מתוכם כ-3,855 דוחות שנרשמו בגין אי עטיית מסיכה. בין הדוחות שנרשמו היו 154 על יציאה ממקום שהוכרז כאזור מוגבל, ו-30 על שהייה במקום אסור.

לפי הנתונים, שמתייחסים לתקופת הזמן של בין חמישי בצהריים לשבת בצהריים, עולה כי מספר הדו"חות היומיים עומדים על 1,900 בערך, מה שמהווה ירידה של כ-60% תוך פחות משבוע, שכן ביום שני האחרון נמסר כי המשטרה רשמה 5,266 דוחות לאזרחים שהפרו את תקנות החירום ברחבי הארץ, בתוכם 5,196 בגין אי עטיית מסיכה.

לידיעה המלאה

קורונה בישראל: אכיפה בת''א (צילום: אבשלום ששוני)
קורונה בישראל: אכיפה בת''א (צילום: אבשלום ששוני)

פעם שנייה השבוע: המשטרה פיזרה מסיבת טבע ביער בן שמן
המשטרה פיזרה בליל שישי מסיבת טבע ביער בן שמן שנערכה בהשתתפות של מאות צעירים ובני נוער וללא אישור וללא רישיון, זאת כחלק מהפעילות לשמירה על הנחיות משרד הבריאות ומניעת התפשטות נגיף הקורונה. רק ביום שבת האחרון דווח כי המשטרה פיזרה  מסיבת טבע שנערכה באותו יער בהשתתפות מאות אנשים.

השוטרים שהגיעו למקום הבחינו בעשרות צעירים כשהם רוקדים ללא מסיכות ומבלי לשמור על ריחוק חברתי. כשהבחינו בכוחות המשטרה קראו המשתתפים "משטרה! לשים מסיכות" וחלקם נמלטו מהמקום. במקום נמצאו בקבוקי אלכוהול וחומר החשוד כסם מסוג מריחואנה.

המסיבה פוזרה ולחלק מהמשתתפים נרשמו דוחות בגין אי עטיית מסיכה. מארגני המסיבה עוכבו לחקירה בתחנת המשטרה במודיעין ומערכת ההגברה הוחרמה.

לידיעה המלאה

מסיבת טבע בניגוד להנחיות ביער בן שמן (צילום: דוברות המשטרה)
מסיבת טבע בניגוד להנחיות ביער בן שמן (צילום: דוברות המשטרה)