מעלים את רמת הכוננות: בצה"ל נערכים לתגובת חיזבאללה בצפון

צה"ל העלה אמש (שישי) את רמת הכוננות בגבול לבנון, והנחה על שינוי בפריסת הכוחות ועל חסימת צירים, זאת מחשש לפיגוע מצד חיזבאללה באזור. ההחלטה מגיעה לאור הערכת המצב בצה"ל ובהתאם לתוכנית ההגנה של פיקוד הצפון וברקע ירי הנ"מ משטח סוריה לישראל, שגרם נזק לכלי רכב ומבנה.

בישראל ראו את האירוע בחומרה, וביצעו התאמות על מנת לחזק את ההגנה בצפון בתום הערכות מצב אצל הרמטכ"ל. לצד תגבור כוחות והעצמת הפעילות האיסופית במרחב, בוצעו מספר שינויים בפריסת הכוחות בסמוך לגבול לבנון וכן פעולות נוספות המשרתות את המאמצים המבצעיים. 

לידיעה המלאה

אמבולנס של מד''א (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)
אמבולנס של מד''א (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)

טרגדיה בצפון: פעוט בן שלוש מת לאחר שנשכח ברכב נעול

המרכז הרפואי לגליל בנהריה קבע אמש (שישי) את מותו של הילד בן ה-3 שנשכח ברכב במועצה האזורית משגב שבגליל. צוות מד"א שהוזעק למקום העביר אותו תוך כדי פעולות החייאה לבית החולים ללא דופק ונשימה, אך כאמור שם נקבע מותו.

"כשהגענו למרפאה חברנו לצוות הרפואי שהעניק טיפול רפואי ראשוני וביצע פעולות החייאה בילד שהיה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה", שחזרו חובשי מד"א אימן בדארנה ואריאל שניידר. "סיפרו לנו שהוא היה זמן ממושך בתוך רכב סגור". למקום הוזעקו גם חוקרי משטרה שפתחו בבדיקת הנסיבות.

לידיעה המלאה

ביצורים מחוץ למעון רה''מ בקיסריה לקראת ההפגנה שתיערך במקום (צילום: רשתות חברתיות)
ביצורים מחוץ למעון רה''מ בקיסריה לקראת ההפגנה שתיערך במקום (צילום: רשתות חברתיות)

מדינה במחאה: הפגנות ייערכו הערב בירושלים, בתל אביב ולראשונה גם בקיסריה

מאות הפגנות צפויות להיערך הערב (שבת) ברחבי הארץ, כאשר לראשונה אחת המחאות מתוכננת להיערך מול ביתו הפרטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה, במקביל למחאה שתיערך מול מעונו ברחוב בלפור בירושלים ולהפגנה נוספת שתיערך בגן צ'ארלס קלור בתל אביב. מחאת הדגלים השחורים צפויה להיערך ב-250 מוקדים שונים ברחבי הארץ. 

בעקבות המחאות השונות, יתכנו חסימות ושינויים בהסדרי התנועה באזורי המחאות ובסמוך אליהן. מומלץ לציבור הנהגים להתעדכן במהלך הערב אודות החסימות והשינויים הצפויים בהסדרי התנועה. בנוסף, מאות שוטרים יתפרסו במוקדים השונים ויהיו ערוכים במספר מעגלי אבטחה וסדר סביב המוקדים השונים. 

לידיעה המלאה

גבול סוריה ישראל, ארכיון (צילום: רויטרס)
גבול סוריה ישראל, ארכיון (צילום: רויטרס)

דיווח ערבי: ישראל מסרה לחיזבאללה דרך האו"ם - "לא התכוונו להרוג את הפעיל שלכם בסוריה"

האו"ם העביר לחיזבאללה מסר מישראל בנוגע להרג פעיל הארגון עלי כאמל מוחסן ג'וואד בתקיפה שיוחסה לישראל בנמל התעופה הבינלאומי של דמשק, לפיו ישראל לא ידעה על נוכחותו של הפעיל במקום התקיפה ולא הייתה כוונה לחסל אותו - כך מסרו היום (שבת) מקורות לרשת הערבית "אל מיאדין". 

המקורות הוסיפו כי ההודעה הישראלית כללה גם אזהרה מפני ההשלכות שיהיו לתגובה צבאית מצד חיזבאללה, וציינו כי המסר התקבל בצד השני - שדחה את האיומים והאזהרות מצד ישראל. כזכור, מזכ"ל ארגון הטרור, חסן נסראללה, הכריז כי הרוגים השייכים לארגון במהלך המתקפה האמורה או כל תקיפה אחרת המיוחסת לישראל בסוריה, תוביל לתגובה מצד הארגון בגבול לבנון.

לידיעה המלאה

ניסנקורן, אמסלם (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
ניסנקורן, אמסלם (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

אמסלם תקף את כחול לבן; ניסנקורן: "הפרתם את המשמעת הקואליציונית"

השר המקשר בין הממשלה לכנסת, דודי אמסלם, שלו זכות ווטו בוועדת השרים לענייני חקיקה, הודיע אתמול (שישי) ליו"ר הוועדה אבי ניסנקורן כי אין בכוונתו להעביר השבוע חוקים שאינם בנושאים דחופים הקשורים לקורונה. זאת, בעקבות הפרת הסיכום שהושג בוועדה בנוגע להצעת החוק נגד טיפולי המרה, שעברה בקריאה טרומית בכנסת ביום רביעי. לדבריו, "שיתוף הפעולה בין המפלגות בקואליציה בנוי על אמון, אולם כאשר זה מופר קשה להמשיך לעבוד ביחד. המקרה השבוע היה חמור במיוחד ומעיב על יחסי העבודה בינינו".

שר המשפטים ויו"ר ועדת השרים לענייני חקיקה, אבי ניסנקורן, אמר בתגובה לדברי השר אמסלם: "שיתוף פעולה אכן בנוי על אמון. לכן תמוהה בעיני ההחלטה של הליכוד להפר משמעת קואליציונית לטובת פגיעה בשלטון החוק על ידי חקירת שופטים בישראל. תמוהה גם ההחלטה להפר את ההסכם הקואליציוני בנושא התקציב, בתקופה בה האזרחים צריכים ודאות כלכלית".

לידיעה המלאה