נתונים מעודדים לתחום התעופה הישראלי: חברת ישראייר הטיסה מתחילת משבר הקורונה כ-100 אלף נוסעים בטיסות פנים בקו בין נמל התעופה בן גוריון לנמל התעופה רמון באילת ובטיסות חילוץ של ישראלים ששבו לארץ וכאלף עולים שעלו.

הנתון הגבוה, על רקע השבתת הפעילות באל על ובארקיע, הפך את ישראייר לחברת התעופה הפעילה ביותר בנמל התעופה בן גוריון. על פי נתוני רשות שדות התעופה ישראייר הטיסה לאילת בחודש יולי למעלה מ-22 אלף נוסעים, ירידה של כ-33% לעומת אשתקד. במקביל, החברה ביצע טיסות מטען בינלאומיות מנתב"ג, ליעדים באירופה ואף בסין ובהודו.

בתוך כך, במסגרת ההיערכות לעונה הבאה ובהנחה שהשמיים ייפתחו וניתן יהיה לקיים טיסות ומשחקים, הודיעה מכבי תל אביב כדורסל על הסכם הטסה עם ישראייר לעונה הקרובה. במכבי תל אביב הבהירו שלאחר שהתקבלו הצעות גם מחברות תעופה בינלאומיות, הוחלט במועדון לחתום עם חברה ישראלית ולנתב אליה את תקציב הטיסות למשחקי היורוליג. הקבוצה תטוס בטיסות שכר פרטיות ובהתאם להנחיות משרד הבריאות.

חיטוי מטוס ישראייר (צילום: יח''צ)
חיטוי מטוס ישראייר (צילום: יח''צ)

"למרות שלל הצעות שקיבלנו על מנת להטיס את הקבוצה בעונה הבאה, היה לנו ברור מהרגע הראשון שאנחנו הולכים עם חברת תעופה ישראלית, בימים של משבר אדיר במשק הישראלי בכלל ובעף התעופה והתעופה שספגו מכה אנושה בפרט", ציין מנכ"ל מכבי תל אביב עדלי מרכוז – "התחייבנו לעשות מאמץ על מנת לשדך את ישראייר לקבוצות יורוליג נוספות שבאות לארץ, בתקווה לבשורות טובות וימים טובים יותר".

מנכ"ל ישראייר, אורי סירקיס אמר: "אנו גאים להיות המוביל הלאומי של אלופת המדינה בכדורסל, אשר מהווה חלק בלתי נפרד מההווייה הישראלית ומאחלים לה ולמדינה שרשרת של נצחונות".