המאבק על הבית: עליית מדרגה במאבק נגד מוסך הרכבות האימתני המתוכנן בשרון - הפגנת ענק משותפת של תושבי כפר סבא ודרום השרון נגד התוכנית. למעלה מ-1,000 תושבים הגיעו בערב יום חמישי להפגנת מחאה של מטה המאבק המשותף נגד תוכנית הקמת הדפו (מוסך רכבות) בסמוך לבתי תושבי השכונה הירוקה בכפר סבא ובצמוד לבתי המושבים גן חיים ושדה ורבורג.

מדובר במטה מאבק משותף לכפר סבא והמועצה האזורית דרום השרון – ובתוכה המושבים הסמוכים לשטח התוכנית - גן חיים ושדה ורבורג. 
שטח המתחם המתוכנן משתרע על פני 370 דונם, צמוד לבתים של תושבי כפר סבא, גן חיים ושדה ורבורג, ובו מתוכננים לפעול מוסך רכבות, פסי האצה, אחסון ושינוע, העלולים להוביל לזיהום אוויר וזיהום סביבתי, מפגעי רעש וסיכון חיי אדם.

כזכור, בחסות סגר הקורונה התקבלה החלטה בוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) למקם את מוסך הרכבות - הדפו (מתחם לאחסון, טיפול והאצת רכבות) על אדמות מושב גן חיים שבמועצה האזורית דרום השרון, ממש בצמוד לבתי השכונה הירוקה 80 בכפר סבא. החלטה זו התבצעה כמחטף, לאחר שכבר הוצגו חלופות שונות, וללא יידוע ושיתוף של הרשויות והתושבים. 

לאחר דיון שנערך ב-22 ביולי, התקבלה החלטה על ידי הות"ל בראשותו של מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן, להפקיד את תוכנית המטרו, שהותירה רק זמן קצר וכמעט בלתי אפשרי לרשויות - עד ה-26 באוגוסט, כדי להציע חלופות למיקום הדפו.

 לנוכח הסכנה הסביבתית המשותפת, החליטו ראשי הרשויות המקומיות שעלולות להיפגע מהאסון הסביבתי המתרקם, להצטרף למטה המאבק המשותף לתושבי השכונה הירוקה והמושבים גן חיים ושדה ורבורג, וכבר שכרו את שירותיהם של מהנדסים ומומחי תכנון מהשורה הראשונה כדי שיציעו חלופות למיקום הדפו - כשהמשותף לכולן הוא הצעה למיקומו באזור תעשייתי הרחק מבתי מגורים. 

כאמור, מדובר במוסך רכבות על שטח של 370 דונם, באורך של עד 1,000 מטר, שיפעל 24/7 ויהווה מרכז תפעולי ענק, מרעיש ומזהם, שמאיים על כל תושבי האזור במפגעי רעש, ריח, זיהום, תאורה בלילה, קרינה, והרס מוחלט של האקולוגיה באזור השרון. 

בין הדוברים בהפגנה היו ראש העיר כפר סבא רפי סער, יו"ר ועד שכונת כפר סבא הירוקה 80 לאה מנסור, תושב גן חיים אמיר אבידור, חברת מועצת העיר כפר סבא ומחזיקת תיק השכונות הירוקות עו"ד עדי לוי סקופ וסגנית ראש המועצה האזורית דרום השרון ליטל רהב, כשאת הערב הנחה עמיר קורץ - תושב השכונה וחבר מטה המאבק.

סער הודה בנאומו בהפגנה לראשי מטה המאבק - מנסור, סקופ, קורץ ושאול אייל. ״אני אומר כאן חד משמעית: זה לא יקרה", אמר סער לקול תשואות המפגינים. ״אני מקווה שאלו בוועדה שנמצאת אי שם בירושלים ידעו שיש גם אלטרנטיבות אחרות, טובות יותר. חייבים להעביר את מוסך הרכבות לאזורים אחרים תעשייתיים. זה לא יהיה קרוב לשום בית, לא כאן ולא במזרח. הניתוק של המדינה מקומם. ועדה שהוקמה לקדם תשתיות ומקדמת במקום זה פרויקטים מגלומנים. והכל למשהו שאולי יקרה עוד 12 15 שנים".

סער המשיך: "אני פונה לות״ל, הוועדה לתשתיות לאומיות: תשבו איתנו חצי שנה ונחסוך לכם את כל המאמץ למצוא מקום מתאים יותר. ביחד נדאג שהדפו, מוסך הרכבות, לא יהיה, לא כאן באזור הזה ולא באזור ההוא. הוא יהיה רחוק מבתי התושבים. אני שמח לבשר שכל תושבי האזור, כל ראשי המועצות והערים, הם השותפים שלנו. תודה ליותר מאלף התושבים שהגיעו לכאן, על מה שאתם עושים כאן. אני מצהיר חד משמעית: לא יהיה כאן מוסך רכבות"

עו"ד עדי לוי סקופ, חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק השכונות הירוקות: "זהו מאבק על הבית שלנו ואנו נילחם עבורו בכל כוחנו! עמדתנו נחרצת וחד משמעית - מוסך הרכבות העצום שמעליו ובסביבתו מתוכנן גם מגה מתחם מסחרי, חייב להיות הרחק מבתי מגורים. מיקומו הנכון הוא בקרבת אזורי תעשייה ומסחר ורשויות התכנון חייבות לדון עם הרשויות על מיקומו בשיתוף פעולה מלא".

סגנית ראש המועצה האזורית דרום השרון, ליטל רהב, אמרה כי "זהו מאבק משותף לשמירה על החיים של כולנו, ולא נתפשר על חיי תושבינו ושמירה על הסביבה".