קופצים לנתב"ג: מרגש היה אתמול בבוקר בנמל התעופה בן גוריון, כאשר עשרות צנחנים קפצו בצניחה חופשית מגובה של כ־11 אלף רגל לתוך שדה התעופה. לאחר שטרקטורונים מעופפים המריאו מהמסלולים השוממים וכדורים פורחים יצאו בסמיכות למגדל הפיקוח למסע בשמי האזור, על רקע סגירת השמיים והפעילות הדלילה של המראות ונחיתות מטוסים, הגיע אתמול תורם של הצנחנים.

ברשות שדות התעופה נערכו למבצע הלוגיסטי המורכב, שאותו הוביל מנהל נתב"ג שמואל זכאי, אשר הגיע לצפות מקרוב באירוע, שנערך בשיתוף עם מועדון הצניחה בקיבוץ שמרת. החל מהשעה 5:00 בבוקר הגיעו הצנחנים הנרגשים, המורגלים לריחוף במצנחים. מטוס הצניחה של המועדון ביצע שלושה סבבים של צניחות, כשבכל פעם עלה לגובה של 11 אלף רגל ומבעד לעננים נראו הצנחנים עם מצנחי הרחיפה.

צונחים לנתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)
צונחים לנתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)

שרות צלמים ועובדים תיעדו את הרגעים הנדירים, שלפני שנה, בעיצומה של עונת היציאות לחופשות בחו"ל, נראו כסרט מדע בדיוני. הצנחנים שהו באוויר במשך כדקה, ואז נפתח המצנח ובמשך ארבע דקות נוספות הם ריחפו בשמי האזור עד לירידה לקרקע לקול תשואות חבריהם.

"זו הייתה חוויה מטורפת ומדהימה לראות את המטוסים העומדים על הקרקע והשמש המבצבצת בין העננים. מזמן לא התרגשתי ככה בצניחה", סיפרה אולה שפיגלו, "מצד שני, היה גם קצת כואב לראות את המטוסים הרבים מושבתים". רני, שהגיע מעכו, סיפר בהתלהבות: "היה מרהיב, הנוף מדהים. זו הייתה הפעם הראשונה שאני צונח על רקע נוף אורבני, זה עולם אחר ושינוי אווירה".

צונחים לנתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)
צונחים לנתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)

שלום, משתתף נוסף, שנראה נרגש לאחר הצניחה מגובה רב, הודה: "זו הייתה חוויה מרגשת מאוד. מתן האפשרות לצנוח כאן בנתב"ג היא חלק מ'ההטבות' של הקורונה ואירוע מאוד מרגש ומשמעותי, אבל גם עצוב לראות כל כך הרבה מטוסים עומדים". בין המשתתפות בצניחה הייתה מנהלת טרמינל פתאל בנתב"ג, שני שיפרמן, שהתלוותה לאחד מהמדריכים: "היה מדהים ומושלם. אין עוד הזדמנויות כאלה, אבל גם היה עצוב לראות הכל מקורקע".