לרגל פתיחת שנת הלימודים בעוד כשלושה שבועות, הביטוח הלאומי הודיע היום (ראשון) כי מחר יועבר מענק לימודים למשפחות שבראשן הורה עצמאי (חד הוריות), ולמשפחות עם ארבעה ילדים ויותר המקבלות קצבאות הבטחת הכנסה, מזונות, נכות, אזרח ותיק או שארים. מטרת המענק היא לסייע למשפחות ברכישת ציוד לבתי הספר לקראת שנת הלימודים החדשה. 

ראש הממשלה נתניהו על אישור תוכנית המענקים

סכום המענק הוא 1,021 ₪ עבור כל ילד בגיל 6 עד 18, והוא משולם עבור ילדים שנולדו מ-2003 עד 2014. השנה יקבלו את המענק 99,200 משפחות שבראשן הורה עצמאי עבור 154,900 ילדים, ו- 21,700 משפחות ברוכות ילדים המקבלות קצבאות קיום, עבור 82,400 ילדים. העלות הכוללת של תשלומי המענק היא כ-242 מיליון שקלים והוא יועבר מחר באופן אוטומטי לחשבונות הבנק של הזכאים. 

ילדה מכינה את התיק לשנת הלימודים, אילוסטרציה (המצולמת אינה קשורה לתוכן הכתבה) (צילום: אינג אימג')
ילדה מכינה את התיק לשנת הלימודים, אילוסטרציה (המצולמת אינה קשורה לתוכן הכתבה) (צילום: אינג אימג')

מנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר מסר: "הביטוח הלאומי משלם באופן אוטומטי מענק לימודים מדי שנה ישירות לחשבון הבנק של מרבית המשפחות הזכאיות, מבלי שיצטרכו להגיש בקשה וללא בירוקרטיה מיותרת. באלה הימים נשלחים לטלפונים הסלולריים של המשפחות מסרונים מפורטים לגבי המענק, שנועד להקל עליהן לרכוש לילדיהן את הציוד והכלים הנדרשים לקראת פתיחת שנת הלימודים".

"בנסיבות הקיימות, מענק הלימודים מצטרף ליתר המענקים שנועדו לסייע לציבור בתקופת המאבק בנגיף הקורונה. כעת אין לי אלא לאחל לכל תלמידי בית ישראל שנת לימודים פורייה ומוצלחת".