להטוטני רחוב מצאו פתרון יצירתי לעקוף את רתיעת הנהגים לתת להם כסף בצמתים בשל נגיף הקורונה. חלקם תולים שלט בצמתים, שעליו מתנוססים מספר הטלפון הנייד שלהם ובקשה להעניק להם טיפ באמצעות אפליקציית ביט.

שחר נווה (33), אומן רחוב מתל אביב, מקיים מופע ליצנות עם חישוק לעתים קרובות בצומת אלוף שדה העמוס ברמת גן. לדבריו, "מאז שפרץ הנגיף, נהגים רבים חוששים ופותחים הרבה פחות את החלון של הרכב. ישנם גם נהגים שממהרים לעטות עליהם מסיכה ורק אז פותחים את החלון. התשלום בביט נותן הזדמנות למי שמפחד או שאין לו כסף בארנק לשלם".

נווה מספר: "למדתי בבית ספר לקרקס ותיאטרון בספרד, וכבר שנים רבות אני אומן קרקס ליצנות. לפני משבר הקורונה נהגתי לקחת חלק במופעי רחוב בחגים כמו יום העצמאות ופסח. לחברים שלי שעבדו רק במופעים אין עבודה כבר כמה חודשים, כי אין מופעים. אני יכול להמשיך לעבוד ולהתפרנס בצומת".

נווה מספר שהוא כבר מכיר חלק מהנהגים הממתינים בצומת. "ישנם אנשים קבועים, פרצופים מוכרים, ואני מזהה אותם ומקבל פרגון", הוא מציין. "מעבר לפרנסה, העבודה בצומת עושה טוב לאנשים שמחכים ברמזור האדום. כשהם עומדים ברמזור הארוך, הם לא צריכים להתעסק בדברים אחרים כמו בטלפון הסלולרי, או להתעצבן שהרמזור לא מתחלף כבר. יש לי סיפוק כשהם מסתכלים על המופע שלי וצוחקים".