ההתחממות בגזרת עזה נמשכת: צבע אדום בשדרות; 35 שריפות בעוטף

המתיחות בדרום נמשכת: ההתחממות בגזרת עזה נמשכת גם היום (שבת), ואזעקת צבע אדום נשמעה לפני זמן קצר בעיר שדרות ובאיבים. מדובר צה"ל נמסר כי נסיבות המקרה בבדיקה. בתוך כך, במהלך היום פרצו 35 שריפות בשל הפרחת בלוני תבערה משטחי הרצועה לעבר ישראל. 

צוותי הכיבוי וההצלה, בשיתוף עם צוותי קק"ל ורשות הטבע והגנים, בסיוע צה"ל ומתנדבים פעלו היום לכיבוי עשרות דליקות, רובן בשדות קוצים באזור מועצה אזורית חוף אשקלון מועצה אזורית אשכול ומועצה אזורית שער הנגב. מרבית השריפות היו קטנות ולא היוו סיכון.

 לידיעה המלאה

שריפה שפרצה בעוטף כתוצאה משיגור בלוני תבערה (צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז דרום)
שריפה שפרצה בעוטף כתוצאה משיגור בלוני תבערה (צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז דרום)

300 מוקדי הפגנה ברחבי הארץ; המשטרה החלה בהיערכות מוגברת בי-ם

המחאה נמשכת: אירועי המחאה נגד התנהלות הממשלה בעת משבר הקורונה נמשכים זה השבוע התשיעי. המחאה צפויה להתקיים בכ-300 מוקדים ברחבי הארץ, כמו גם מול מעונו הרשמי של ראש הממשלה בירושלים. בתוך כך, משטרה החלה היום (שבת) בהיערכות לקראת ההפגנות המתוכננות בצאת השבת בירושלים.

מהמשטרה נמסר כי מטעם המפגינים הוגשה בקשה לקיום תהלוכה מגשר המיתרים עד למעון בבלפור, אך המשטרה הודיעה כי לא תאפשר תהלוכה כזו בשל פגיעה בחיי השגרה של התושבים ושל המבקרים, היות ומדובר בציר תנועה ראשי המאפשר את הכניסה והיציאה לעיר.

יחד עם זאת, למארגנים הוצעו חלופות שיאפשרו את קיום התהלוכה ממוקדים שונים תוך צמצום הפגיעה בשגרת החיים, אך בשלב זה הם סרבו להצעה. צירי התנועה שצפויים להיחסם הם צומת כיכר פריז, קרן היסוד, קינג ג'ורג', אגרון ורמבן.

לידיעה המלאה

מחאת הדגלים השחורים (צילום: אבשלום ששוני)
מחאת הדגלים השחורים (צילום: אבשלום ששוני)

פרשת האונס באילת: המשטרה עצרה חשוד נוסף

פרשת האונס במלון "הים האדום" באילת: המשטרה עצרה הבוקר (שבת) נער בן 17, תושב הדרום, בחשד למעורבות בפרשה. הקטין, החשוד השלישי שנעצר בפרשה עד כה, נחקר ברגעים אלה במשטרה, שם נבדקת מידת מעורבותו באירוע.

מהמשטרה נמסר כי "צוות החקירה המיוחד של מרחב לכיש ומפקד המרחב נצ"מ רונן אבניאלי רואים בחומרה רבה את הפרשה והם משקיעים בה את מירב הכוחות על מנת להביא לפיצוח ופענוח של כל האירועים אשר התרחשו במלון "הים האדום" באילת לפני כשבוע וחצי".

במשטרה ממשיכים לקרוא לכל מי שהיה בסביבתה של הקטינה ונכח במסדרון שבו אירע האירוע - להגיע למשטרה למסור עדות. במשטרה מציינים כי בידיהם זיהוי מלא של מספר לא מבוטל של צעירים המתועדים בסרטון, והם "יגיעו לכל אחד מהם", או אז הם ייעצרו וייחקרו.

לידיעה המלאה

המלון בו על פי החשד בוצע האונס באילת (צילום: עצמי)
המלון בו על פי החשד בוצע האונס באילת (צילום: עצמי)

הפלגים בעזה מאיימים: "חזרה לחיסולים תבעיר את תל אביב"

המתיחות בדרום: העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" דיווח כי הפלגים ברצועת עזה העבירו מסר דרך המתווכים עם ישראל, לפיו הם יגיבו בצורה קשה אם ישראל תחזור למדיניות החיסולים, וכי הם ייראו בכך הכרזת מלחמה. לדברי הפלגים, פעולת חיסול "תבעיר את תל אביב באלפי טילים, ובמה שישראל לא מצפה לו". 

מוקדם יותר הבוקר תקף צה"ל באמצעות טנקים עמדות צבאיות של חמאס בדרום רצועת עזה. זאת, בעקבות ירי הרקטה שנורתה אמש מהרצועה. אזעקות צבע אדום נשמעו אמש במספר אזורים בעוטף עזה ובשדרות. צה"ל אישר כי זוהה שיגור אחד, שיורט על ידי לוחמי כיפת ברזל. במד"א ציינו כי לא התקבלו דיווחים על נפגעים באירוע. במקביל, בלון תבערה אותר על גג בניין בבאר שבע. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

לידיעה המלאה

תקיפת צה''ל ברצועת עזה (צילום: עבד ראחים חטיב, פלאש 90)
תקיפת צה''ל ברצועת עזה (צילום: עבד ראחים חטיב, פלאש 90)

בניסיון למנוע בחירות: סיעות האופוזיציה יגישו הצעת אי אמון בראש הממשלה

ביום שני הקרוב, אם לא יאושר התקציב, צפויה הכנסת ה-23 להתפזר וישראל תיכנס למערכת בחירות רביעית, אך היום הודיעו סיעות האופוזיציה כי בכוונתן להגיש אי אמון קונסטרוקטיבי להחלפת ראש הממשלה בנימין נתניהו.

אם ההצעה תקבל תמיכה של 61 חברי כנסת, יוחלף ראש הממשלה ללא פיזור הכנסת. במסגרת אי האמון הקונסטרוקטיבי, יש להכריז על ראש ממשלה וראש ממשלה חליפי. 

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ תמר זנדברג, קראה לסיעת כחול לבן להצטרף ליוזמה שעשויה למנוע בחירות. "קוראת לכחול לבן לתמוך באי אמון קונסטרוקטיבי, למנוע בחירות ולהדיח את נתניהו".

לידיעה המלאה

בנימין נתניהו במליאת הכנסת  (צילום: מרק ישראל סלם)
בנימין נתניהו במליאת הכנסת (צילום: מרק ישראל סלם)

דיווח ערבי: ראש המוסד נפגש עם סגן מנהיג סודן בתיווך איחוד האמירויות

ראש המוסד, יוסי כהן, קיים לאחרונה פגישה עם סגן יו"ר מועצת הריבונות הסודנית, מוחמד חמדאן דקלו, כך דווח הערב (שישי) בעיתון הקטארי "אל ערבי אל ג'דיד".  על פי הדיווח בעיתון היוצא בלונדון, הפגישה נערכה בנוכחות בכירים באיחוד האמירויות, ובהם היועץ לביטחון לאומי, טחנון בן זאיד.

כמו כן, הגורמים ציינו כי בקרב המועצה הצבאית בסודן יש כוונה לשפר את היחסים עם ישראל. עם זאת, דובר מועצת הריבונות הזמנית בסודן, מוחמד סלימאן, הכחיש בשיחה עם העיתון כי יש בידיו פרטים על פגישה בין דקלו וכהן.

לידיעה המלאה

ראש המוסד, יוסי כהן (צילום: מרק ישראל סלם)
ראש המוסד, יוסי כהן (צילום: מרק ישראל סלם)

חצי שנה של מגפה: למעלה ממאה אלף חולי קורונה אובחנו בישראל מפרוץ הנגיף

משרד הבריאות הודיע אתמול (שישי) כי מספר חולי הקורונה המאומתים מפרוץ הנגיף עד היום בשעה חמש אחה"צ עומד על 100,716 - כאשר מחצות אובחנו 889, ואתמול אובחנו 1,496 חולים חדשים. מספר החולים הפעילים כעת עומד על 22,122 כאשר כ-700 מהם מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ. 146 חולים מוגדרים במצב בינוני ו-390 נוספים במצב קשה, בהם 116 חולים הנזקקים להנשמה. מספר הקורבנות עומד על 809, לאחר שמחצות נפטרו 11 חולים נוספים. 

מספר המחלימים עומד על למעלה מ-77 אלף, כאשר 669 מהם קיבלו את הבשורה המשמחת מאז חצות ועד עכשיו. אתמול בוצעו 28,876 בדיקות לגילוי הנגיף, ומחצות בוצעו - 17,197 בדיקות.  5.3 אחוזים מהבדיקות שבוצעו ביממה האחרונה נמצאו חיוביות, כך עולה מהגרפים שפרסם המשרד.

לידיעה המלאה

בדיקת קורונה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בדיקת קורונה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

פרסום ראשון: עומר אדם חלה בקורונה והפר בידוד כשבילה במסיבה

פרסום ראשון: עומר אדם נדבק בקורונה במיקונוס ואמש בילה במסיבה והפר בידוד, חמישה ימים לאחר שהתגלה כחולה. 

הזמר המפורסם, שלפני חודש ארז את משפחתו ועזב את גבולות ישראל, שוהה בשבועות האחרונים באי הקסום מיקונוס ביוון. אם חשבתם שיוון נפתחה למבקרים ושם תהיו חסינים לקורונה, טעיתם. כי בין שיט על יאכטה ומסיבות יווניות, הזמר המסלסל התבשר בתחילת השבוע כי הוא נדבק בנגיף. ולא רק הוא, גם אחיו שמבלים איתו. רגע אחרי שהתבשרו בראשון האחרון כי חלו בקורונה, הם שכרו וילה נפרדת הרחק מבני המשפחה, כדי לא להדביק אותם.

לידיעה המלאה

עומר אדם (צילום: שי פרנקו)
עומר אדם (צילום: שי פרנקו)

מנהיג האופוזיציה נבלני שעל פי החשד הורעל, נחת בגרמניה ואושפז לצורך טיפול

סוכנות הידיעות "רויטרס" דיווחה כי מנהיג האופוזיציה ברוסיה, אלכסיי נבלני, המריא הלילה (שבת) מסיביר ונחת הבוקר בגרמניה. נבלני, שעל פי החשד הורעל ביום חמישי, אושפז לאחר נחיתתו בבית חולים בגרמניה ביוזמה של קרן הומניטרית פרטית, לאחר שאנשיו ותומכיו חששו כי הרשויות ברוסיה ינסו למנוע את פינויו במטרה להביא למותו. 

קירה ירמיש, הדוברת של נבלני, כתבה בטוויטר כי "המאבק על חייו ובריאותו של אלכסיי רק מתחיל ויש עוד דרך ארוכה לפנינו, אך הצעד הראשון כבר נעשה". היא הוסיפה כי רעייתו של נבלני, יוליה, טסה עמו לגרמניה.

לידיעה המלאה

אלכסיי נבלני (צילום: REUTERS/Shamil Zhumatov/File Photo)
אלכסיי נבלני (צילום: REUTERS/Shamil Zhumatov/File Photo)