ירידה חדה של 25.1% נרשמה בחודש יולי במספר הנפגעים בתאונות דרכים, לעומת אותו החודש בשנת 2019, כך מסרה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, עם זאת, מספר ההרוגים בתאונות הדרכים ביולי, נמצא בשיעור ירידה של 6.1% בלבד.

מנתוני הלמ"ס (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה) עולה כי בחודש יולי נרשמו 902 תאונות דרכים עם נפגעים, מהן 29 תאונות קטלניות ו-140 תאונות עם פצועים קשה, לעומת יולי אשתקד, בו נרשמו 1,121 תאונות דרכים עם נפגעים, מהן 28 קטלניות ו-189 תאונות עם פצועים קשה. עוד עולה מהנתונים, כי בחודש שעבר דווחו למשטרה 2,165 תאונות דרכים שסווגו כ-"תיק כללי עם נפגעים קל" ובהן נפגעו 2,722 בני אדם – ירידה חדה לעומת השנה שעברה, בה דווחו 4,218 תאונות שסווגו "כללי עם נפגעים קל" ובהן נפגעו באורח קל 5,586 בני אדם.

תאונת דרכים בירושלים (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)
תאונת דרכים בירושלים (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)

זינוק בעלייה

הנסועה (קילומטרז') של כלי הרכב המנועיים בישראל הסתכמה בשנה שעברה בכ-63.2 מיליארד ק"מ – עלייה של כ-3.3% לעומת שנת 2018, כך מסרה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שפרסמה את נתוני הנסועה של מדינת ישראל בשנה שחלפה. בלמ"ס ציינו כי בבדיקת השינויים שחלו מאז שנת 2000 עד 2019, נמצא כי הצפיפות בכבישים ממשיכה לגדול. הנסועה השנתית גדלה מאז ב-73.2% ואורך ב-21.3%.

עוד עולה מהנתונים, כי ככל שכלי הרכב חדש יותר, כך הנסועה השנתית הממוצעת שלו גבוהה יותר. כלי רכב פרטיים חדשים, בבעלות חבורת החכר (ליסינג) נוסעים יותר. בשנת 2019 הנסועה השנתית הממוצעת של כלי רכב פרטי שעלה על הכביש בארבע השנים האחרונות, בבעלות חברת ליסינג, עמדה על 30.3 אלף ק"מ. זאת לעומת 28.6 אלף ק"מ לרכב פרטי בבעלות חברה ו-27.5 אלף ק"מ לרכב פרטי ו- 17.5% אלף ק"מ בלבד לרכב פרטי בבעלות פרטית.

פקקים (צילום: פלאש 90)
פקקים (צילום: פלאש 90)

עוד עולה מהנתונים, כי כלי רכב פרטיים המונעים בסולר או בגז צוברים נסועה גדולה יותר. בשנת 2019 כלי רכב פרטיים, המונעים בסולר, נסעו בממוצע 26.2 אלף ק"מ, בעוד שכלי רכב פרטיים, המונעים בבנזין, נסעו בממוצע 15.6 אלף ק"מ.

הנסיעה השנתית הממוצעת של אופנוע עם נפח מנוע של 401 סמ"ק ומעלה הסתכמה אשתקד ב-8.1 אלף ק"מ, לעומת 6.7 אלף ק"מ לאופנוע עם נפח מנוע של עד 125 סמ"ק. אופנוע עם נפח מנוע של עד 50 סמ"ק נסע בממוצע רק 3.9 אלף ק"מ בשנה. בלמ"ס ציינו עוד, כי ההגבלות בתנועה שהוטלו על הציבור עקב התפרצות נגיף הקורונה, והירידה בהיקף הנסועה, יבואו לידי ביטוי לאחר סיום החישוב הכולל של שנת 2020.

מפילוח ראשוני של הנתונים בכבישים בין עירוניים, בחודשים מרץ-מאי, הסתמנה ירידה משמעותית לעומת התקופה המקבילה אשתקד.