משרד העבודה והרווחה יגדיל את התמיכה בעמותות לשילוב ילדים עם מוגבלויות בחברה, על מנת לסייע להן להמשיך ולפעול. זאת, אף כי המשרד נאלץ לקצץ בתקציבי התמיכות שלו בשל היעדר תקציב מדינה מאושר.

לפני כשנתיים החל המשרד בהעברת תקציבי תמיכה של 13.5 מיליון שקל לעמותות אשר עוסקות בפעילות פנאי משלבת לילדים עם מוגבלויות, כדי להבטיח את פעילותן. למרות זאת, בשל העובדה שטרם אושר תקציב מדינה לשנת 2020, לא מתאפשר למשרד לממש את התקציבים הללו, מכיוון שלא ניתן לבצע מבחני תמיכה לאותן עמותות.

בעקבות המצב המורכב, לפני כחודשיים הודיע המשרד על תמיכה בתשע עמותות העוסקות בפעילות פנאי משלבת - באמצעות מקדמה בסך כולל של 4.7 מיליון שקל, כ־40% מתקציב התמיכה שקיבלו ב־2019.

לאחר שגם בחודשים האחרונים לא אושר התקציב, החליט שר העבודה והרווחה איציק שמולי להגדיל למקסימום האפשרי את היקף המקדמה שניתן להעניק ללא פרסום מבחני תמיכה – 70% מגובה תקציבן בשנת 2019. היקף התמיכה של המשרד בעמותות יגדל ל־9.1 מיליון שקל, ושאר הסכום ישולם לאחר אישור תקציב המדינה.

העמותות שייהנו מהתמיכה: כנפיים של קרמבו, קו לחיים, שמחה לילד, אתגרים, להושיט יד, בית הגלגלים, יד אליעזר ומגן משפחה.
שמולי: "הפעילות של העמותות היא כמו חמצן לנשימה עבור ילדים עם מוגבלויות, הן עושות עבודת קודש בשילוב הילדים בחברה, והמשרד בראשותי יעניק להן את מקסימום התמיכה האפשרית למרות המגבלות הקשות הנובעות מהיעדר התקציב".

טליה בז'רנו, מנכ"לית כנפיים של קרמבו, הוסיפה: "התמיכה של המשרד מאפשרת לנו לצמוח ולתת מענה חברתי לאלפי ילדים עם ובלי צרכים מיוחדים, ואני שמחה שגם בתקופה מאתגרת זו המשרד ממשיך לתמוך בנו ולהפגין את הערכתו לעשייה שלנו. אנו נמשיך לעשות הכל על מנת ליצור מקום ומשמעות לכל ילד בחברה הישראלית, עד שלכל ילד בכל עיר יהיה סניף של כנפיים של קרמבו בעיר מגוריו".