זה יכול היה להיגמר באסון כבד: שלושה אחים קטנים בגילאי 3-8 ישבו במושב האחורי של רכב פרטי ללא מזגן בשיא החום הכבד כשרק חלק מחלונות הרכב היו פתוחים. למזלם, פקחי עיריית נוף הגליל אורן מצפה ושחר בן חמו היו בסיור שגרתי באותה עת במרכז עופר סנטר והבחינו בהם. הפקחים לא האמינו למראה עיניהם. "הסתכלנו טוב כדי לוודא שאין נהג ברכב. הילדים נראו מפוחדים ומזיעים, הרכב היה לוהט. הרגענו אותם והסברנו להם שאנחנו מוציאים אותם מהרכב", סיפר מצפה. 

הפקחים פתחו את דלתות הרכב בקושי רב הואיל והפתח בחלון היה קטן ולא אפשר כנסה של היד לפתיחת הדלת.  הפקחים הזעיקו ניידת מד"א ומשטרה ולאחר שהשקו במים את הילדים יצאו לחפש אחר אמם. האם הגיעה בתוך מספר דקות והסבירה כי יצאה "לקניות קטנות" למשך כמה דקות. כשנשאלה כיצד השאירה את ילדיה בשיא החום ברכב סגור ללא מזגן אמר כי המזגן ברכב כלל לא עובד.

ראש העיר רונן פלוט שיבח את פעילותם המהירה של הפקחים: "אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אילו הפקחים לא היו מבחינים בילדים וברכב. בחום של 40 מעלות גם מחוץ לרכב מסוכן לילדים קטנים, תודה לאל שהמקרה הפעם הסתיים בסוף טוב ובאמצעותו חשוב לחדד ולהעביר שוב את המסר - לא משאירים ילד ברכב גם לא לשנייה".