יממה לאחר שבית המשפט בלוד גזר שלושה מאסרי עולם על עמירם בן אוליאל בגין רצח משפחת דוואבשה בכפר דומא, אשתו, אוריאן, הגיבה להאשמות. בין הדברים שאמרה היום (שלישי) בתכניתם של ינון מגל ובן כספית ברדיו 103fm הדגישה כי לטענתה, בעלה חף מפשע: "במשך 7 שעות היכו אותו מכות רצח, תוך שהוא קשור עם הגב מקופל. פשוט הכריחו אותו להודות, הכריחו אותו לשחזר"

ינון: בעלך נידון אתמול ל־3 מאסרי עולם על הרצח בדומא.
"חס ושלום. אנחנו מאמינים בקדוש ברוך הוא שרק הוא מחליט. האמת עוד תצא לאור ואנחנו בטוחים שזה יתבטל. הוא לא עשה את זה. אני יודעת את זה, הוא היה איתי באותו הלילה. אני זוכרת את הלילה הזה, העדתי על כך. השופטים גם יודעים את האמת".

בן: את רעייתו של עמירם בן אוליאל, בעצם המורשע היחיד. השופטים אומרים שאי אפשר לדעת אם היה שם עוד רוצח. אבל תשמעי, הדבר הזה עבר חקירה, במהלך החקירה בעלך הודה בביצוע הפיגוע, מסר פרטים מוכמנים שרק הוא ידע, ואף שחזר את שאירע באותו הלילה – לכן עם כל הכבוד לקדוש ברוך הוא, ויש כבוד, בית המשפט אמר את דברו.
"בית המשפט אמר את דברו מלחץ, ולא מהאמת. בית המשפט לא חיפש את האמת. בעלי נעצר, עבר מאות שעות של חקירה, בהן החוקרים מסרו לו פרטים והכתיבו לו בדיוק מה הוא הולך לעשות ואחר כך עינו אותו. במשך 7 שעות היכו אותו מכות רצח, תוך שהוא קשור עם הגב מקופל. פשוט הכריחו אותו להודות, הכריחו אותו לשחזר, לקחו אותו יד ביד משולב. הורידו אותו בדיוק ליד המקום של ההצתה, כיוונו אותו בדיוק. ראש צוות החקירה הלך לפניו והראה לו בדיוק את הדרך. הם ידעו לעשות הצגה, זה מה שזה. אני לא צריכה את כל זה, אני יודעת שבעלי לא עשה את זה. אין שום ראיות אחרות חוץ מההודאה, הכל הפוך וסותר את זה. נמצאו שם 2 טביעות נעליים שונות שאף אחת מהן לא של בעלי. 2 כתבי יד שונים שאף אחד מהם לא של בעלי. נמצאו שם צמיגים של רכב והיו עדי ראייה שראו כמה אנשים".

ינון: מה דעתך על האירוע הזה, על הרצח של בני המשפחה של דוואבשה?
"זה מזעזע, אנחנו ממש לא תומכים בשום מעשה כזה, אבל זה לא קשור אלינו".

בן: בעצם את אומרת שיש פה חבורה של אנשים עשרות או מאות אנשים, החל מהמשטרה דרך חוקרי השב"כ דרך ראש השב"כ דרך בתי המשפט והשופטים, וכולם מנסים לתפור על עמירם המסכן תיק.
"מי זה כולם? אפילו חוקר המשטרה ארז אמויאל אמר שהוא מאמין לעד הראייה שראה את האנשים שעשו את זה. אבל בכל מקרה, היה כאן לחץ של ראש הממשלה ושר הביטחון, ובית המשפט מחפה על הפשעים שהשב"כ עשה פה. השב"כ לא ניסה למנוע שום פיגוע ושום דבר".

בן: השב"כ עובד על פי חוק, יש חוק שב"כ והוא לא חורג ממנו.
"אם בעלי הוא פצצה מתקתקת, אז למה הם חיכו שבועיים וחצי, היה יכול לצאת פיגוע. למה לא נמנע שום פיגוע? הם נטו רצו הודאה על דומא. הם רצו לסגור את התיק עם אשם ולא מעניין אותם אם הוא עשה את זה או לא עשה את זה".

ינון: מה את אומרת על השב"כ בטיפול שלו בפלסטינים. את סומכת על הטיפול שלו בטרור?
"עכשיו אחרי הטיפול בבעלי, אני כבר לא יודעת. אם הם עושים דברים כאלה לערבים ויושבים אנשים במקום המחבלים והם ממשיכים להסתובב ולעשות פיגועים זה מזעזע - אם באמת זה מה שקורה גם במחלקה נגד ערבים".

בן: כתבתי לא מזמן על רצח של חייל שערבים הודו ושחזרו אותו בשב"כ והתחילו לעמוד לדין. ואז השב"כ גילה שהם הודו הודאות שווא ושחררו אותם, ובאמת אחר כך מצאו את הרוצחים האמיתיים שאלו היו ערבים אחרים. לכן אני מנסה להסביר שבשב"כ אין להם אינטרס שהרוצחים יסתובבו חופשי. כי אז זה יקרה שוב ושוב ייפול עליהם התיק הזה.
"כדי שיהיה אשם לדומא, כדי להשתיק את העולם ואת הערבים וכדי לסגור את התיק - הם עושים את זה. אני יודעת שבעלי לא עשה את זה והם תפרו לו תיק".

משפט דומא (צילום: אבשלום ששוני)
משפט דומא (צילום: אבשלום ששוני)

בן: מה תעשו אם בג"ץ ידחה את הערעור שאתם מתכוונים להגיש? בסוף זה ייגמר. 
"אנחנו הולכים להילחם. בעזרת השם הוא יצא ואנחנו נוכיח את כל העיוותים. אנחנו נצעק את זה והציבור יצעק את זה וכולם יהיו איתנו. הוא לא ישב בכלא על משהו שהוא לא עשה".

ינון: אני חוזר איתך שנייה לאידיאולוגיה – אתם כן חלק מקבוצה מאוד קיצונית ביחס שלה לערבים ולזכות שלהם בכלל לשבת פה בארץ.
"אני לא שמאלנית שמחלקת סוכריות של ערבים, אבל אנחנו נגד רצח ונגד פגיעה - זה לא לפי התורה. זה שאנחנו חושבים שצריך להוציא את הערבים מארץ, זה לא אומר שאנחנו הולכים ועושים דברים. אנחנו נגד זה ואנחנו לא עשינו את זה".

בן: אז מי עושה את הדברים האלה? מי עושה את כל התג מחיר? מי שרף את מוחמד אבו חדיר?
"אני לא יודעת. יכול להיות שיש דברים שיהודים עושים, אני לא יודעת מי עושה. אני אומרת שבדומא עצמה היו הצתות לפני ואחרי של אותה משפחה - יש שם סכסוך ואנשים רוצחים שם אחד את השני. אני לא יודעת מה הולך שם, אבל לפי איך שזה נראה – ערבים עשו את זה".

הבית השרוף בדומא  (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
הבית השרוף בדומא (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

ינון: יש לכם ילדים?
"יש לנו ילדה שלא נותנים לה לראות את אבא שלה. עכשיו יש לו ביקור פעם בחודש, הוא לא יכול לדבר איתה בטלפון. היה אמור להיות לנו היום ביקור וביטלו לנו – אמרו שהוא שפוט אז זה פעם בחודש, ואין לו שיחות טלפון. אין להם שום רחמים, הם מתנכלים אליו ספציפית. הם לא נותנים לו לחבק את הילדה שלו  - היא לא קיבלה חיבוק מאבא שנה".

בן: מכיוון שהוא הורשע במעשה, יש שם כמה ילדים והוריהם שלא יתחבקו יותר אף פעם, אז אולי זה עין תחת עין.
"אז בוא אני אגיד לך מה קורה אצל הערבים. הערבים שהם באמת רוצחים, שהם באמת מחבלים, הם מקבלים תנאים. להם יש תפילות ביחד. בעלי נמצא בבידוד כבר כמעט 5 שנים. יש להם טלפונים למשפחה שלהם, בסוף הביקור הילדים עוברים לצד של ההורים. הילדה שלי מסכנה שאבא שלה בצד הלא נכון של המפה, אבא שלה עם פאות, והשב"כ מתנכל אליו".

בן: זאת אומרת שהשב"כ אוהבים ערבים ושונאים יהודים".
"לא יודעת, לפחות מערבים לא מעניין אותם מה קורה איתם והם חוגגים שם, ואת בעלי ספציפית הם שונאים. הם מנסים לשבור אותו".