במסגרת דברים שנשאו בוועידה השנתית של "הג׳רוזלם פוסט", הציגו שלושה מבכירי קק״ל את ההיקף והחשיבות של פעילויות הארגון. קארין בולטון־לאור, ראש מחלקת יחסים בינלאומיים בקק״ל, תיארה את פעילויות הארגון בזירה הבינלאומית. 40 משרדים של קק״ל ברחבי העולם עוסקים בגיוס תרומות, חינוך ובנייה עבור הקהילה. המשרדים האלה מגייסים כספים ומעלים את המודעות לפרויקטים בתחום הייעור, המים, המאבק במדבור, מחקר, תיירות אקולוגית, חיזוק הפריפריה והחינוך הבלתי פורמלי. בנוסף, בתור רשות שירות ופיתוח היערות בישראל, משתתפת קק״ל בפורומים ובוועדות של האו״ם, וכן בקונסורציומים באירופה. כמו כן, קק״ל מפעילה יוזמות לשיתופי פעולה באפריקה, בדרום אמריקה, באירופה ובאסיה.

ענת גולד, מנהלת חטיבת התכנון בקק״ל, הציגה נתונים על היקף הפעילות של הארגון. קק״ל פיתחה מיליון וחצי קילומטרים של יערות, שתלה 230 מיליון עצים, בנתה 1,200 מתחמי פיקניק ותכננה 6,000 קילומטרים של מסלולי אופני הרים. שתי מטרות עיקריות של קק״ל הן פיתוח תוכניות למאבק בשינוי האקלים, ותוכנית ״ישראל 2040״ שצפויה להוסיף מיליון וחצי תושבים חדשים לגליל ולנגב.

ד״ר דן מרום, חבר סגל בבית הספר לעסקים של האוניברסיטה העברית והאסטרטג הבכיר של תוכנית ״ישראל 2040״, תיאר את החלום להפוך את הפריפריה של ישראל למנוע של התפתחות וצמיחה, באמצעות הרחבת מרחב המחיה של תעשיית ההייטק הישראלית מעבר לגבולות תל אביב. מרום דיווח כי התוכנית כבר השיגה מספר יעדים חשובים וכוללת מטרות שאפתניות לעתיד. הוא הזמין את הצופים להיכנס לאתר הפרויקט כדי ללמוד על אודותיו.