הרבנית מרים לוינגר הלכה אתמול (שני) לעולמה. מותה נקבע, לאחר שאושפזה במצב קשה בליל יום הכיפורים בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. בת 83 הייתה במותה. הרבנית לוינגר היא אלמנת הרב משה לוינגר ז"ל, שנפטר בשנת 2015. שניהם היו ממחדשי ההתיישבות היהודית בחברון. הרבנית הייתה ממובילות נשות בית הדסה.

רה"מ בנימין נתניהו ספד למרים לוינגר: "אני מבקש לשלוח תנחומים מעומק הלב למשפחתה של מרים לוינגר ז״ל שהלכה לעולמה. מרים ובעלה משה ז״ל היו ממקימי היישוב היהודי בחברון. מרים הקדישה את חייה, מתוך מסירות נפש גדולה, ליישוב ארץ ישראל ולאהבת עם ישראל. נזכור אותה תמיד כסמל ודוגמה לציונות וחלוציות. יהי זכרה ברוך".

שרת התחבורה מירי רגב כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "מרכינה ראש יחד עם כל בית ישראל, על פטירתה של הרבנית מרים לוינגר עליה השלום, שהייתה לאם התיישבות היהודית בחברון ואשר האירה לרבים במורשתה ששילבה הגות ומעשה כאחד. הרבנית פעלה בעוצמה רבה לחיזוק עם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל. יהי זכרה ברוך!"

ח"כ איילת שקד כתבה: "במוצאי יום כיפור הרבנית מרים לוינגר הלכה לעולמה. אישה פורצת דרך שחייה, בשותפות מלאה עם בעלה, את חזון ארץ ישראל השלמה והשיבה לחברון עיר האבות. מרים הייתה אישה חזקה, נחושה ואמיצה שפעלה מתוך שליחות אמיתית ואהבתה לארץ. עשייתה תיחקק בספר ההיסטוריה של ארץ ישראל והעם היהודי".

מלאכי לוינגר, ראש מועצת קריית ארבע-חברון לשעבר, ספד לאמו: "אימא הייתה מגדלור של אמונה שלימדה דור שלם מהו ביטול עצמי ומהי אהבת ארץ. היא הייתה סמל ומופת של מסירות נפש וחלוציות, ובמו ידיה הביאה לגאולת עיר האבות. אין ספק שמעשיה החלוציים ייכתבו לנצח בספר תולדות ארץ ישראל והעם היהודי".

בהודעה הרשמית של היישוב היהודי בחברון נכתב: "אנו מבכים את לכתה של הרבנית מרים לוינגר שנפטרה במוצאי יום הכיפורים תשפ"א. היא הייתה סמל ומופת של מסירות נפש וחלוציות. מנהיגותה ועוצמתה של הרבנית לוינגר הובילו את ההתיישבות בלב חברון, ואת השיבה ההיסטורית של העם היהודי לעיר מולדתו הראשונה. מעשיה החלוציים ייכתבו לנצח בספר תולדות ארץ ישראל והעם היהודי. תנחומינו למשפחתה הענפה, בבניין הארץ ובהמשך מפעלה תנוחמו".