פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו ביקר היום (שבת) בכפר ג'וליס, שם נפגש עם בכירי העדה הדרוזית בישראל ובראשם השיח' מואפק טריף. בביקורו אמר גמזו כי הוא ואנשי מטהו פועלים על מנת להעביר יותר סמכויות להתמודדות עם המגפה מהממשלה לרשויות המקומיות. בין השאר אמר גמזו: "הרשויות המקומיות זקוקות למשאבים ותקציבים כדי להילחם במשבר הקורונה"

פרופ' גמזו בג'וליס. צילום: דוברות משרד הבריאות

במסיבת עיתונאים שערך בתום הביקור אמר פרופ' גמזו: "אנחנו רואים ירידה בתחלואה ואם נמשיך בכיוון הזה היא תרד למאות ואנחנו נחצה את קו האלף. אני מקווה שבשבוע הקרוב נרד לפחות מאלפיים חולים ביום ונהיה מסודרים לקראת החורף. אנשים שומרים על ההנחיות ואני רואה ירידה בשיעור החיוביים".

בתוך כך, עדכן משרד הבריאות  כי על פי הנתונים, נמשכת הירידה באחוז הבדיקות החיוביות, לאחר שמתוך 49,778 בדיקות שבוצעו ביום חמישי, רק 7.9% נמצאו חיוביות - הנתון הנמוך ביותר מאז ה-3 בספטמבר. 

מספר שריפות נוספות פרצו ברחבי הארץ

השריפות הרבות שפרצו אתמול נמשכו גם היום במספר מוקדים ברחבי הארץ. מרבית השריפות כובו או שהושגה שליטה בלהבות, אך השריפה הגדולה בנוף הגליל-נצרת הוסיפה לבעור גם בשעות הלילה ושעות הבוקר המוקדמות, ופעולות הכיבוי נמשכו אל תוך הלילה. מקק"ל נמסר כי עד כה השריפה כילתה כ-4,000 דונם מהיער. 

היום נרשמה ירידה ניכרת במידות החום. ההקלה הורגשה בעיקר בחוף, בשפלה ובצפון הנגב. יחד עם זאת, עדיין המשיך להיות חם מהרגיל עד שרבי בעיקר בהרים ובפנים הארץ.

נזקים בנוף גליל (צילום: דוברות נוף גליל)
נזקים בנוף גליל (צילום: דוברות נוף גליל)

אחרי ההידבקות בקורונה: טראמפ חוזר לקמפיין, העימות מול ביידן בוטל

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ יחדש היום את קמפיין הבחירות שלו על רקע הידבקותו בקורונה, דבר שגרם ככל הנראה גם לביטול העימות השני מול המתמודד מולו ג'ו ביידן. אחרי שנודע השבוע כי העימות ב-15 באוקטובר צפוי להיות וירטואלי, הודיעה הלילה הוועדה האחראית כי העימות המדובר יבוטל. העימות האחרון ב-22 באוקטובר עדיין צפוי להתקיים.

כאמור, טראמפ חוזר לפעילות בקמפיין שלו לנשיאות, הווא צפוי לפנות לקהל תומכים בשבת ממרפסת הבית הלבן, בדברים שיעסקו בנושאי "חוק וסדר". הנשיא ייסע ביום שני לפלורידה, אחת המדינות הנחשבות מכריעות בבחירות, בתקווה שיוכל להכריע שם את הכף לטובתו.


שר הבריאות הבריטי: "אנו ברגעים מסוכנים"; שיאי תחלואה במזרח אירופה

שר הבריאות של בריטניה, מאט הנקוק, הזהיר כי המדינה נמצאת ב"רגעים מסוכנים", שכן ביום חמישי אובחנו בממלכה המאוחדת למעלה מ-17,540 חולי קורונה מאומתים חדשים. כ-3,000 חולים יותר מהיום שקדם לכך. עוד דיווח משרד הבריאות הבריטי כי 77 בני אדם נוספים מתו תוך 28 ימים.

קורונה בבריטניה (צילום: רויטרס)
קורונה בבריטניה (צילום: רויטרס)

מדינות נוספות באירופה נמצאות בעיצומו של הגל השני ורושמות שיאי תחלואה. למשל, אוקראינה רשמה אמש את שיא התחלואה היומי מאז פרוץ המגפה, עם 5,804 חולים שאובחנו. מצב התחלואה הביא להחלטת הממשלה להאריך את הסגר שהוטל במדינה עד לסוף אוקטובר.

גם בצ'כיה נרשם שיא תחלואה יומי, זה היום השלישי ברצף, כאשר אמש אובחנו במדינה 5,394 חולים, ומספר המאומתים הכללי חצה את המאה אלף.