המחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו נמשכה גם הערב (שבת) זה השבוע ה-18 ברציפות. אלפי מפגינים הגיעו לרחוב בלפור בירושלים למחאה המרכזית מול מעון ראש הממשלה, ורבים נוספים נאספו מול מעונו הפרטי של נתניהו בקיסריה. בנוסף נמשכה מחאת "הדגלים השחורים" בצמתים ובגשרים, עם עשרות אלפי ישראלים שיצאו להפגין במאות נקודות ברחבי הארץ. אלפים צעדו ברחבי ירושלים במספר תהלוכות נפרדות לעבר המחאה המרכזית מול מעון ראש הממשלה.

מפגינים נגד נתניהו בכיכר רבין (צילום: אבשלום ששוני)

המשטרה עצרה שני צעירים ועיכבה לחקירה ארבעה נוספים בחשד לאלימות כלפי מפגינים. אחד העצורים, שליח של שרכב על אופניים חשמליים סמוך לכיכר רבין בתל אביב נעצר בחשד שניסה לדרוס מפגינים. חלק מהמפגינים במקום אף טענו כי מדובר באותו שליח שריסס גז פלפל על מפגינות בשבוע שעבר. בנוסף, בכיכר רבין, עצרו השוטרים צעיר נוסף בן 18 אשר ניסה להתפרץ לבמה ולהפריע לסדר הציבורי. 2 החשודים ייחקרו.

בין החשודים הנוספים שעוכבו בחשד לניסיון לפגוע במפגינים: נער בן 17, שעוכב בחשד שהשליך ביצים לעבר מפגינים ברחבת המדיאטק בחולון, ושלושה צעירים כבני 26 שחשודים כי איימו על מפגינים בתל אביב באמצעות שוקר חשמלי ונמלטו. הם נעצרו תוך זמן קצר בתום סריקות של השוטרים במקום והועברו לחקירה. בנוסף, שבעה מפגינים נעצרו בירושלים בחשד להפרת הסדר הציבורי ותקיפת שוטרים.

מפגינים נגד נתניהו בכיכר רבין (צילום: אבשלום ששוני)
מפגינים נגד נתניהו בכיכר רבין (צילום: אבשלום ששוני)

המשטרה הודיעה כי נערכה בכוחות מתוגברים לשמירת הסדר בהפגנות בירושלים ובכל רחבי הארץ. בירושלים נחסמו לתנועה כיכר פריז והרחובות בן מימון, עזה, אגרון, קינג ג'ורג' וקרן היסוד. עוד הודיעה המשטרה כי תפעל לאפשר את זכות המחאה באופן מלאה, אך תקפיד על מילוי כלל הנחיות הקורונה.

הפגנה נגד נתניהו בגשר יהודית בתל אביב
הפגנה נגד נתניהו ביטבתה (צילום: דוברות מחאת הדגלים השחורים)
הפגנה נגד נתניהו ביטבתה (צילום: דוברות מחאת הדגלים השחורים)

מתנועת הדגלים השחורים נמסר: "השבוע, במקום להתעסק בלמעלה ממיליון מובטלים, בכלכלה הקורסת ובמניעת הסגר השלישי, ראש משפחת הפשע נתניהו היה עסוק במניעת ועדת חקירה בנוגע לפגיעה בקודש הקודשים של מדינת ישראל על ידי ביטולה של הכנסת. מדינת ישראל נמצאת במאבק קיומי על היותה דמוקרטיה. מאות האלפים שיוצאים היום מהבתים לא ייתנו לישראל ליפול למקומות שנתניהו רוצה לקחת אותנו אליהם. מדינת ישראל חשובה מביבי, אזרחי ואזרחיות המדינה חשובים מביבי".

הפגנה נגד נתניהו בכיכר השעון ביפו (צילום: דוברות מחאת הדגלים השחורים)
הפגנה נגד נתניהו בכיכר השעון ביפו (צילום: דוברות מחאת הדגלים השחורים)

ח"כ תמר זנדברג שיבחה את ההפגנות הערב וכתבה: "״כבוד ותודה לכל המפגינים והצועדות כעת במחאה על השחיתות והשחיקה בדמוקרטיה. מחר בבוקר יוגש הבג״ץ נגד ביטול ההצבעה על ועח״ק הצוללות. לא ניתן לעבור בשתיקה על פרשת שחיתות חמורה; לא ניתן לגנוב הצבעה בכנסת".