טרגדיה באשקלון: דוד אוחיון בן ה-9 נדרס היום (שני) למוות על ידי משאית ברחוב זבולון בעיר עת שרכב על אופניו עם חבריו. כוחות מד"א שהגיעו למקום האירוע נאלצו לקבוע את מותו. נהג המשאית ברח מהזירה, ולאחר שעה קלה שב לזירה, נתפס על ידי המשטרה ועוכב לחקירה.

מהחקירה הראשונית עלה כי הנהג פגע בילד, תושב העיר ופצע אותו קשה. צוות מד"א שהגיע למקום ניסה לבצע מספר פעולות החייאה אך נאלץ לקבוע את מותו. נהג המשאית נעלם מהמקום ובמשטרה פתחו בסריקות נרחבות אחריו, ובמקביל בוחני תנועה אספו ממצאים בזירה, לרבות מצלמות שאותרו בסביבת מקום, ובחלוף כשעה חזר הנהג לזירה ועוכב לחקירה.

חובש רפואת חירום רכוב על אופנוע מד"א, בן טטרו, סיפר: ״כשהגענו למקום ראינו את הילד שוכב על הכביש מספר מטרים מהאופניים כשהוא מחוסר הכרה עם חבלת ראש קשה. לאחר בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים ולצערנו לא נותר לנו אלא לקבוע את מותו במקום".

בסוף השבוע האחרון התרחשו שתי תאונות דרכים קטלניות נוספות בכבישי ישראל. ביום שישי נהרג גבר בשנות ה-30 לחייו לאחר שהתהפך עם רכבו בכביש 5, סמוך לצומת מסחה שליד ברקן שבשומרון.

זירת התאונה. צילום: מד"א

מוקדם יותר מת מפצעיו צעיר בן 19 שהתהפך עם רכבו בכביש 716, סמוך לכפר נאעורה שבעמק יזרעאל. הוא פונה במצב אנוש לבית החולים "העמק" בעפולה תוך כדי פעולות החייאה, אולם שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

ואולם, אתמול פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) נתונים, מהם עולה כי הסגר שהחל בערב ראש השנה הוביל לירידה חדה של 37 אחוזים במספר נפגעי תאונות הדרכים בחודש ספטמבר, לעומת השנה שעברה. עם זאת, מהנתונים עולה כי חלה עלייה במספר ההרוגים. בסך הכל 1,165 בני אדם נפגעו במהלך ספטמבר ב-735 תאונות דרכים, ו-27 בני אדם נהרגו ב-26 תאונות דרכים קטלניות, לעומת 24 הרוגים ב-24 תאונות בספטמבר 2019.