עשרות תושבי ראש העין הפגינו מול ביתו של שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ נגד הפרצות בגדר הביטחון דרכן חודרים שוהים בלתי חוקיים לשטחי העיר, תוך שהם מהווים סכנה ואיום על התושבים. נציין כי הפגנה זו מתקיימת כשבוע לאחר הותר לפרסום הפיגוע שסיכלו השב"כ והמשטרה בראש העין לפני כחודש, בשעה שפלסטיני נתפס כשהוא חמוש עם כדור בקנה ומסתובב ברחובות העיר.

לפני כחודשיים אירע פיגוע דקירה קשה סמוך לאתר בנייה בראש העין, כאשר נלכד שוהה בלתי חוקי פלסטיני כאחראי למעשה. בעקבות אירועים אלה ונוכח הפאניקה ששורה בימים אלה בעיר, יצאו התושבים למחות על אוזלת היד של מערכת הביטחון שלטענתם לא עושה די כדי לחסום את הפרצות בגדר, ולא משלימה את גדר הביטחון על מנת למנוע אפשרויות של כניסה ליישובים היהודיים.

"ילדינו אינם הפקר", "גנץ - אתה גם שר הביטחון של ראש העין", "הפיגוע הבא בדרך" ו-"רוצים ביטחון", אלו רק חלק מהשלטים שנשאו התושבים שהתקבצו מול ביתו של שר הביטחון וראש הממשלה החליפי. תושבי השכונה הביעו מורת רוח על מה שכינו כ-"הפקרות" בה נוהגת מערכת הביטחון. 

בני גנץ בפתח ישיבת הסיעה (צילום: אלעד מלכא)
בני גנץ בפתח ישיבת הסיעה (צילום: אלעד מלכא)

"דרך חצר הבית שלי נכנסים ועוברים שוהים בלתי חוקיים, אמרה אחת מתושבות העיר, דפנה דניס והוסיפה: "הילד שלי לא אמור להיות בשר תותחים". תושב אחר טען כי "אנחנו מתגוררים בשכונת פסגות אפק, ואני מרגיש שקניתי בית בפסגות ערפאת. מחבלים נכנסים לעיר, ופוגעים בביטחון שלנו, מסכנים את חיינו. אני שכן של שר הביטחון, ומרגיש שאין לי ביטחון".

עוד הוסיף אותו התושב: "אנחנו מפחדים להתגורר בשכונה הזאת, יש לי אישה וילדים, ואני פוחד. השב"חים שעוברים כאן דרך הפרצות בגדר לא עוברים בידוק, והם מהווים סכנה לכולנו". כמותו זעמו מפגינים נוספים וקראו: "עד מתי? חווינו פיגוע דקירה, ניצלנו ממחבל חמוש באקדח, ולמה צריך לחכות לפיגוע הבא כדי לתת לנו ביטחון?".