"הקמת בית ספר בדרך המשי בגני תקווה, תפגע בדיירי הרחוב ואף עלולה להשפיע על בטיחות כ-500 התלמידים המיועדים ללמוד בבית הספר", מתריעים דיירים המתגוררים בדרך המשי שהקימו ועד פעולה למאבק נגד כוונת המועצה להקמת בית ספר יסודי ברחוב.

 "בית הספר יביא להכבדה משמעותית בעומסי התנועה, למצוקה קשה במקומות החנייה, למטרדי רעשים וזיהום אוויר בשל התנועה הרבה של כלי הרכב הצפוייה במקום בשעות הבוקר והצהריים", טוענים בוועד הפעולה – "גם לאחר התייעצות עם מומחים, בניית בית הספר במתחם תהיה פגיע התחבורתית קשה, שעלולה להביא לסתימת הרחוב שתמנע מכלי רכב לצאת או להיכנס לחניוני הבתים הסמוכים ומפגע חמור שייפגע בכל תושבי השכונה ובמיוחד בבתים הגובלים במיקום בית הספר".

"בנוסף עקב חוסר מקום בשטח הקיים, מתכננת המועצה להקים חניון אשר מעליו יבנה מגרש ספורט. כתוצאה מכך החניון יהיה מקורה. חניון זה אשר הינו מקורה וחשוך, הינו מקום מסוכן לילדים ובני נוער", נטען עוד – "מגרש הספורט יהווה מטרד רעש לבניינים בסביבה גם ביום וגם בלילה והפתרון המוצע של פתרון אקוסטי יגרום להגבהת מגרש הספורט לגובה של כעשרה מטרים (שלוש-ארבע קומות) וייפגע באיכות החיים של התושבים".

הדיירים גם טוענים שהקמת בית הספר על שטח מוגבל ומאולץ לא תאפשר לילדים את המרחבים הרצויים ובכך כולם ייצאו נפסדים והם מזכירים שכבר שהוקמו במתחם מבני ציבור נוספים.

"בית הספר לא תוכנן במקור כשקנינו את הדירות והקמתו עלולה לפגוע בנו ובערך דירותינו", הם התריעו והציעו כחלופה להקים את בית הספר בקרית החינוך המתוכנת באזור הצפוי לדרך התקווה ביישוב. המתנגדים טוענים עוד, כי נערך רק משאל אינטרנטי שכלל רק חלק מהדיירים וזאת, במקום לבצע סקר בקרב כלל דיירי הרחוב. 

עוד טוענים הדיירים, כי המועצה כבר הבהירה שאין צורך בבית ספר ביישוב ובתי הספר הקיימים מספקים מענה עד שנת 2040 והוסיפו: "מדובר בבזבוז משווע של כספי ציבור, כאשר לאור משבר הקורונה וגם בלעדיו אין לגני תקווה ומשרד החינוך שמממן את בית הספר - כסף מיותר וכל התהליך מתחילתו בוצע בחטא, כנראה עקב לחץ פוליטי של חלק מהתושבים".

מהמועצה המקומית גני תקווה נמסר בתגובה: "נעשו מאמצים להגיע לכל התושבים, על מנת לשמוע את עמדתם, בוצעו מאות שיחות טלפון לכל התושבים שטרם ענו על הסקר, ובוצעו פניות לכל מי שמיאן להשיב. בכך וידאה המועצה כי כלל תושבי השכונה המושפעים מההחלטה מודעים לתהליך ויש להם אפשרות להשפיע על ההחלטה.

"מוסדות התכנון אישרו, כי אין מדובר במפגע שייצור עומסי תנועה ואו בעיות בטיחותיות אחרות. בית חב"ד אשר הוקם במתחם, לרבות בית האזרח הוותיק והמועדון החברתי הוקמו כדין על שטח למבני ציבור, בהתאם לתכנית החלה במקום.

"לאורך כל התהליך המידע היה שקוף ונגיש לציבור כערך מרכזי בניהולו, לחיזוק האמון והעצמת הקהילה – תהליך שמועצת גני תקווה מתגאה בו. בהמשך החודש יתקיים מפגש עם ראש המועצה וכל הגורמים הנוגעים בדבר במסגרתו ידונו עם התושבים בתהליך קבלת ההחלטה וכיצד להתמודד עם האתגרים שעלו בתהליך".

"מועצה מקומית גני תקווה יזמה הליך שיתוף ציבור אמיץ וחדשני בנושא הקמת בית הספר בחודשים האחרונים. התהליך כלל זירה מקוונת בה נפרסו בפני הציבור כלל השיקולים - הן המקצועיים והן האישיים (טור בעד וטור נגד שכתבו נציגי תושבים), תיבת פניות בה נאספו ההתייחסויות מהציבור, כ-4 מפגשי ציבור מקוונים פתוחים לקהל וסקר עמדות. בשטח נתלו עשרות שלטים בכל אחת מהכניסות לבניינים, וכלל הדיירים דווררו בנושא גם בעזרת ועדי הבתים בבניינים שהוגדרו על ידי המועצה כבעלי אינטרס.

"נעשו מאמצים עלאיים להגיע לכל התושבים על מנת לשמוע את עמדתם, הסקר המדובר נפתח תחילה לכשבועיים והוארך בשבוע – במהלכו בוצעו מאות שיחות טלפון לכל התושבים שטרם ענו על הסקר, ובוצעו פניות לכל מי שמיאן להשיב. בכך וידאה המועצה כי כלל תושבי השכונה המושפעים מההחלטה מודעים כולם לתהליך ויש להם אפשרות להשפיע על ההחלטה. יתר על כן, המועצה אף חשבה על התושבים העתידיים של השכונה ופנתה לכ-450 יח"ד שטרם אוכלסו, אליהם בוצעה פנייה דרך היזמים והקבלנים וכלל המידע הועבר לדיירים הפוטנציאליים ככל שהיזמים בחרו להעביר את המידע, חלקם אף פנו למועצה והשיבו בשאלות כמו גם במענה לסקר".