חמישה תושבי בסמת טבעון נעצרו במהלך הלילה (שבת) על ידי חוקרי ובלשי המשטרה של מרחב אשר שבמחוז חוף כחשודים במעורבות בתאונת דרכים עצמית, בעקבותיה חולצה על ידי צוותי כיבוי והצלה מתוך הרכב שבער גופת גבר. התאונה נגרמה לאחר שהנהג ניסה להימלט ממחסום משטרתי שהוצב במיוחד כדי ללכוד אותו, לאחר שכבר הצליח להערים על שוטרים שניהלו אחריו מרדף.

סמוך לשעה 02.20 התקבל במוקד 101 של מד"א דיווח אודות תאונה דרכים עצמית במהלכה התנגש רכב בעמוד תאורה בשדרות אבא חושי סמוך לאוניברסיטה בחיפה.

עוד קודם לכן התקבל דיווח במוקד 102 של כבאות והצלה פארק על רכב בוער ולמקום הוזנקו שלושה צוותים בפיקודו של רס"ר יוסי כהן אשר הגיע ראשון לזירה, ונחשף למראה מזעזע שבו מתחת לגלגלי הרכב הבוער ישנו אדם לכוד.

צוות הלוחמים פעל במהירות לכיבוי האש ברכב הבוער, אולם כל המאמצים לחלץ את הלכוד מתחת לגלגלים כשהוא בחיים לא צלחו ובסופו של דבר ניאלץ צוות של מד"א לקבוע את מותו בזירה.

בעקבות האירוע הקשה פתחה המשטרה בחקירה במהלכה עלה כי ניידת משטרה זיהתה רכב שנוסע בפראות סמוך לכיכר דמון בניגוד לכיוון התנועה והתפתח אחריו מרדף כשהנהג מגביר את המהירות, לא נשמע לקריאות השוטרים וממשיך בהימלטות. 

הרכב הבוער לאחר התאונה בחיפה (צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז חוף)
הרכב הבוער לאחר התאונה בחיפה (צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז חוף)

בשלב מסוים איבדו השוטרים קשר עין עם הרכב הנמלט ודיווח שהועבר בקשר המשטרתי הוביל להקמת מחסום בהמשך הדרך. אלא שהנהג שמגיע לאותו מחסום מנסה להימלט גם שם, מבצע סטייה חדה, מאבד שליטה על הרכב ועל מנת למנוע פגיעה אפשרית בשאר משתמשי הדרך פגע בעמוד תאורה סמוך לאוניברסיטה.

כתוצאה מההתנגשות בעמוד החשמל החל הרכב לבעור ומספר נוסעים שישבו בתוכו נמלטו החוצה והחלו לברוח. עוד עלה החשד, כי גופתו של אחד מיושבי הרכב נמצאה בתום פעילות החילוץ כשהיא ללא רוח חיים.

כוחות משטרה הוזנקו למקום ופתחו בסריקות נרחבות במהלכן ביצעו מעצר של ארבעה צעירים תושבי בסמת טבעון בשנות ה-20 לחייהם, וכן של קטין בן 17 תושב בסמת טבעון אף הוא, כמי שישבו ברכב שביצע את עבירות התנועה ואת תאונת הדרכים העצמית.