ראש עירית אילת, מאיר יצחק הלוי, תקף היום (שלישי) את הממשלה לאחר שהחוק להכרה באילת ב"אי ירוק", שיאפשר את פתיחת המלונות בעיר, הוסר בעקבות אי הסכמות בקואליציה. בראיון לגולן יוכפז וענת דוידוב ברדיו 103FM, אמר הלוי כי החוק סור בעקבות אינטרסים פוליטיים.

"לא פשוט לי כבר מספר ימים כשאני רואה את הזחיחות ואת חוסר החמלה של מקבלי ההחלטות, וזה פשוט דבר שמביא איתו הרבה מאוד כעס, ובעיקר דאגה לעיר אילת. לא ראיתי דבר כזה, זו הייתה העליבות הגדולה ביותר שראיתי, דבר כזה עוד לא היה", אמר הלוי.

יצחק הלוי הסביר למדה לדעתו הצעת החוק ירדה מסדר היום: "אני רוצה רגע להסביר את חומרת העניין, חשוב שנבין. החוק שנקרא 'האיים הירוקים', הוא בעצם חוק שנחקק על יסודות מתווה 'מגן אילת', שאנחנו באילת בנינו, משום המצוקה המאוד קשה שיש לתושבי אילת ש-80% מהם נשענים על תעשיית התיירות, והתעשייה קרסה. עם הקריסה הזאת, באנו ואמרנו, 'בואו נעשה משהו שהוא יצירתי', ובאמת הובלנו חוק שאומר, כעיר שהיא עיר תיירות, כעיר שיש עליה שליטה ובקרה בכניסות שלה, כעיר שהיא עיר ירוקה, אם תרצו, מהירוקות ביותר שיש במדינת ישראל לאורך החודשים האחרונים. ובאמת ההיגיון הזה ניצח, והתחיל תהליך שתכליתו לעזור לתושבי העיר אילת. וככל שהתהליך הזה התקדם, תושבי אילת התרחקו מעיני המחליטים, הם הפכו להיות תושבים שקופים, וזה דבר שקומם אותי. פתאום אני רואה שעסוקים בכל, רק לא במטרה שלשמה קם החוק הזה".

"החוק בעצם קיבל תמיכה מקיר לקיר, לא היה גורם אחד, לפני המשבר אתמול (ב') ואחרי המשבר, שטען שונה ממני, שהעיר אילת חייבת לקבל תשומת לב אחרת. וכשנכנסו אלמנטים, שנגדיר אותם פוליטים, נכנסו אלמנטים שנגדיר אותם ככעסים שאינם קשורים בכלל לפרשה", אמר ראש עיריית אילת. 

"זה עניין של אינטרסים פוליטיים", אמר הלוי בראיון. "זה עניין שכבר על הדרך שכחו את המטרה, ואמרו 'בוא, נכניס עוד כמה דברים'. זה עניין של כעסים מהעבר. אני לא מתכוון לפתוח, כי אני יודע יותר מדי. אתם יודעים מה מטריד אותי? אני לא רוצה היום להגיד כדי שמחר לא יבואו חשבון גם עם העיר אילת".