אמש (שלישי) נחשף סיפור נוסף שעוסק במשפחת נתניהו. על פי דיווח בחדשות 13, שני בניו של רה"מ, אבנר ויאיר נתניהו קיבלו הטבה של רכביהם, זאת בעקבות טענה של המשפחה שיש להגן עליהם בעקבות ההפגנות נגד אביהם, ראש הממשלה בנימין נתניהו. הכתב המשפטי שח חדשות 13, אביעד גליקמן, דיבר הבוקר עם גולן יוכפז וענת דוידוב ברדיו 103FM וסיפר כיצד הדברים עבדו. 

"הפחד משרה נתניהו": העדויות של עובדות מעון ראש הממשלה נחשפות

"באמת אחד הסיפורים היותר מקוממים", אמר גליקמן, "אנחנו רגילים שמשפחת נתניהו מבקשת ודורשת כל מיני הטבות אבל אתמול לדעתי היה אחד השיאים. לשני בניו של רה"מ, שמאובטחים עפ"י החלטת ועדת שרים, יש רכבים צמודים. לפני כמה שבועות מגיע הקב"ט למנהל הרכב ואומר 'אנחנו רוצים לשדרג את זה לרכב ממוגן ומאובזר בעלות של כחצי מיליון לכל אחד בגלל איומים, הפגנות בבלפור', אין לי מושג מה הקשר".

הבקשה של משפחת נתניהו, באמצעות הקב"ט, עשויה להישמע מקוממת אבל האם אכן היו איומים שמצריכים את שדרגו הרכבים? לדברי כתב חדשות 13, לא הוצגה הוכחה לכך איומים: "אז זהו שהוא לא מציג שום חוות דעת כלשהי, לא של השב"כ ולא שום דבר קונקרטי שאפשר להגיד שיש איומים. במנהל הרכב מבינים שכנראה אין פה בשר ואומרים 'אין לך חוות דעת' אז הוא אומר אוקיי. מגיעים לפשרה שכן ישדרגו את הרכיבם לסקודה, הדרישה היא של משפחת נתניהו אומרים לי גורמים בלשכת רה"מ, הם מבקשים ומקבלים, ללא שום כל הוכחה".

הסרטון שפרסמה שרה נתניהו. צילום: רשתות חברתיות

שדרוג הרכבים, כל על פי גליקמן, עולה הרבה כסף למשלם המסים. "מאות אלפי שקלים כי זה לא רק הרכב עצמו שמשודרג אלא צריך לזכור שבני המשפחה לא משלמים מס. המדינה היא זו שמשלמת את המס עליהם, מדובר במאות אלפי שקלים לכל רכב. כולנו מסכימים שהמצב הכלכלי פה הוא בכי רע ולבוא בדרישה כזו? אם היה לה ביסוס לא הייתי אומר כלום", סיפר הכתב. 

"השדרוג כבר קרה, הוחלפו הרכבים ליותר משודרגים, נוחים וטובים והם נוסעים ברכבים כאלו". גלימן מספר כי בלשכת רה"מ "טוענים שהכול לא נכון, לא משנה שיש מסמכים אבל נשאיר את זה בצד, ושהיה צריך לשדרג את הרכבים כי הקודמים היו בבלאי, והצורך האבטחתי, וכרגיל מכחישים".