ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו הגברת שרה נתניהו ביקרו היום (רביעי) במקלט החירום של ויצו לנשים נפגעות אלימות וילדיהן אשר נפתח בתקופת הקורונה. "הקורונה מביאה גם התגברות של אלימות במשפחה, ולכן נתנו תוספת של 10 מיליון שקלים כעזרה ראשונה", הודיע. 


נתניהו הוסיף גם כי "באנו לכאן לביקור קורע לב, מאוד מרגש. בעקבות הביקור הזה וגם בעקבות האירוע שקיימנו בכנסת, הנחיתי כבר לעשות את עבודת המטה - להקים את הרשות לטפל באלימות במשפחה. 

במהלך השיחה, ביקש נתניהו להעביר מסר למדינה כולה: "הייתי אומר גם לאזרחי ישראל, לנשים - אל תשבו בבית, אל תקבלו את זה כדבר מובן מאליו. זה קורה - תעשו מעשה, תודיעו, תדווחו, תצאו, לא צריך לחיות ככה, ואנחנו נעשה הכל כדי לעזור לכן".

"גם במסגרת העבודה שלי וגם במסגרת הפגישות הרבות שלי, וגם כשנפגשנו עם שתי הנשים הצעירות שאזרו את האומץ לעשות את המעשה ולעזוב עם הילדים שלהן, אנחנו רואים שצצים ועולים כל הזמן סיפורים על נשים שלא מעיזות לעשות את הצעד הזה כי הם חוששות, ובעיקר הן יודעות שרשויות האכיפה לא יעזרו להן, ואז בעצם תלונות שלהן רק יגבירו את האלימות של הגבר האלים", אמרה הגברת שרה נתניהו.

בדבריה, פנתה גם אל רשויות האכיפה וביקשה מהן להתייחס ברצינות לפניות הנשים: "אני חושבת שהקריאה ששמענו כאן וששמענו אותה בכל הביקורים שלי במהלך השנים, במעונות לנשים מוכות וגם בעבודה שלי, הן לרשויות האכיפה. כשאישה באה להתלונן, ואפילו שכנים או חברים, כשיש אלימות בבית זה או אחר, או כשאישה אומרת על הבעל שלה שהוא מאיים להרוג אותה - אסור להתייחס לזה בזלזול, צריך לקחת את זה ברצינות ולעזור לה. נשים לא באות להתלונן סתם, רק כשזה קורה וכשהן אוזרות את האומץ".

יושבת ראש ויצו, אניטה פרידמן הודתה לשניים על ביקורם ועל הצעדים האחרונים עליהם הכריזה הממשלה כדי לטפל באלימות. "הנשים שבמקלט סבלו מאלימות קשה ודיכוי, וכמותן עוד עשרות אלפי נשים וילדיהן. זוהי האחריות של כולנו לאפשר להן לחיות בביטחון ובכבוד".