חיסול פחריזאדה: באיראן מאיימים לנקום, בארה"ב עוקבים בדריכות 

מוחסן פחריזאדה, ראש תכנית הגרעין האיראנית, חוסל אתמול (שישי) בטהרן. על פי הדיווחים, מכוניתו נפגעה בשל פיצוץ שארע בכביש בו נסע, ומיד לאחר מכן חוסל בירי על ידי אלמונים. בעקבות הפיצוץ נפצע ככל הנראה מאבטחו. משרד ההגנה האיראני אישר את מותו.

שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "יש סימנים ברורים למעורבות ישראלית בביצוע המעשה הפחדני הזה". בהמשך דבריו קרא זריף לקהילה הבינלאומית ואירופה "לחדול מהמוסר הכפול ולגנות את ביצוע הפעולה". מנהיגה העליון של איראן, עלי חמינאי, "נשבע לנקום" על החיסול, ואמר כי "עבודתו המדעית והטכנית תימשך". 

לידיעה המלאה

חיסול מוחסן פאחריזאדה בטהראן (צילום: רשתות חברתיות באיראן)
חיסול מוחסן פאחריזאדה בטהראן (צילום: רשתות חברתיות באיראן)

האיחוד האירופי גינה את חיסול פחריזאדה: "מעשה נפשע"

האיחוד האירופי גינה היום (שבת) את חיסול המדען האיראני, וכינה את ההתנקשות "מעשה נפשע". בהודעה רשמית שהוציא האיחוד, נמסר כי "פקיד ממשל איראני וכמה אזרחים נהרגו בסדרת פיגועים אלימים. זהו מעשה נפשע והוא נוגד את עקרון הכבוד לזכויות האדם שהאיחוד האירופי מייצג".

עוד נמסר בהודעת הארגון: "הנציג העליון מביע את תנחומיו לבני המשפחה של האנשים שנהרגו, תוך איחולי החלמה מהירה לכל אדם שנפגע. בתקופות לא ודאיות אלה, חשוב מתמיד כי כל הצדדים יישארו רגועים וימנעו הסלמה שאינה לטובת אף אחד".

לידיעה המלאה

סרטון איראני מזירת החיסול. צילום: רשתות חברתיות

שבת של מחאות: "שיירת הצוללות" עלתה לירושלים, הפגנות ברחבי הארץ

תנועות המחאה ׳הדגלים השחורים׳ ו׳חקירה עכשיו׳ יצאו היום (שבת) במפגן של שיירות רכבים נושאות דגמי צוללות בקריאה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לפרשת כלי השייט והצוללות, שהיא לדבריהם "פרשת השחיתות הביטחונית החמורה מקום המדינה". השיירה חלפה בקיסריה, שם נשאו דברים אלוף (מיל') עמירם לוין, ראש השב"כ לשעבר עמי איילון ותא"ל מיל גיורא ענבר.

לוין תקף בדבריו בתחילת האירוע את שר הביטחון גנץ: "אחרי שמי שמכר וממשיך למכור לנו את סיסמתו 'ישראל לפני הכל' שוב מתרפס ושם את ביבי ואת עצמו לפני הכל, כאשר הקים ועדת דמה, נטולת סמכויות, ועדה שמראש מנועה מלחקור את מכירת הצוללות למצרים. מנועה מהיכולת החוקית לזמן עדים מהדרג המדיני".

לידיעה המלאה

שיירת הצוללות, קרדיט הדגלים השחורים

פרויקטור הקורונה בביקור בנצרת: "הסגר אינו עונש - אלא כלי להפחתת תחלואה"

פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש ביקר היום (שבת) בנצרת, עליה הוטל סגר בשבוע שעבר, זאת בעקבות נתוני התחלואה המדאיגים. ראש העירייה, עלי סלאם, קיבל את פניו יחד עם נציגים מהמשטרה ופיקוד העורף, מנהלי בתי החולים בעיר ובכירים מטעם העירייה.

ראש העירייה פתח ודיבר על נצרת והיותה עיר גדולה ועולמית, סקר בפני הנוכחים את מצב העירייה וההליכים הננקטים על מנת לעצור את שרשרת ההדבקות ולהתגבר על המצוקה. "נצרת היא עיר תיירותית, כך שהקורונה משפיעה מכל הכיוונים וגורמת להפסדים לכל הצדדים", הדגיש במהלך השיחה.

לידיעה המלאה

פרופסור אש בנצרת: "סגר הוא לא עונש". צילום: מזאווי פרסומאים- מטה הסברה משרד הבריאות

דיווח: ניצחון ביידן הוביל את סעודיה לנסיגה מחתימה על נורמליזציה עם ישראל

נתניהו טס לסעודיה ביום ראשון בתקווה לסגור את הפרטים על הסכם נורמליזציה, אבל נסיך הכתר מוחמד בן סלמן נסוג מכך בשל תוצאות הבחירות בארה"ב, כך דווח במהלך הלילה (בין שישי לשבת) ב"וול סטריט ג'ורנל". עפ"י הדיווח, המצטט גורמים סעודים ואמריקאים, יורש העצר מעדיף לשמור הכרזה כזו למועד מאוחר יותר, כדי להיעזר בה בעת יצירת קשרים עם משטר ביידן.

מהדיווח, המצטט גורמים בממלכה, עולה עוד כי הנסיך "אינו מעוניין לבזבז" הכרזה כזו במהלך סוף כהונתו של משטר טראמפ - כאשר הוא יכול להיעזר בה כדי לסייע לסעודיה לבסס יחסים עם הנשיא הנכנס ג'ו ביידן, איתו הוא מעוניין ליצור קשרים.

לידיעה המלאה

בנימין נתניהו, מוחמד בן סלמן (צילום: פלאש 90,רויטרס)
בנימין נתניהו, מוחמד בן סלמן (צילום: פלאש 90,רויטרס)

חשד לאלימות במשפחה: שני פצועים קשה מדקירות בירושלים

אלימות במשפחה: גבר ואישה בשנות ה-30 לחייהם נפצעו היום (שישי) קשה באירוע אלימות ברחוב משה קול שבשכונת רמת בית הכרם בירושלים. בנוסף, אישה כבת 45 נפצעה קל בידה, ופונתה עמם לקבלת טיפול רפואי בבית החולים שערי צדק. פעוטה בת שמונה חודשים פונתה אף היא לבית החולים, אף שלא נפצעה. המשטרה עצרה חשוד בביצוע המעשה, ומסרה שכל המעורבים בני אותה משפחה.

לידיעה המלאה

תיעוד זירת התקיפה בירושלים (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)
תיעוד זירת התקיפה בירושלים (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)

החשוד באירוע האלימות בירושלים: אחד מנפגעי הכת של אליאור חן

החשוד באירוע האלימות שהתרחש אמש בשכונת בית הכרם בירושלים הוא אחד הקורבנות שחוו התעללות בפרשת הכת של אליאור חן, שנידון לפני כעשור ל-24 שנות מאסר. החשוד בדקירה השתחרר ממוסד סגור, והגיע לבית אמו - שם דקר את אחותו בת ה-20, את גיסו בן ה-30 שנפצעו בינוני, ובהמשך גם את אמו. בתום האירועים הוא הסתתר באירוע עד מעצרו. 

לידיעה המלאה

כוחות המשטרה ומד"א בזירת האירוע בירושלים. צילום: תיעוד מבצעי מד"א

רוכב אופנוע בשנות ה-50 לחייו נהרג בתאונה סמוך לקרית גת

רוכב אופנוע בשנות ה-50 לחייו נהרג הבוקר (שבת) בתאונת דרכים דרומית למחלף מאחז, בחיבור שבין כביש 40 לכביש 6, באזור קריית גת. חובשים ופרמדיקים של מד"א ביצעו בו פעולות החייאה, אך נאלצו לקבוע את מותו במקום.

לידיעה המלאה

תאונת דרכים סמוך לקרית גת. צילום: טופיק הוזייל, דוברות מד"א