ח"כ משה (בוגי) יעלון (יש עתיד-תל"ם) הודיע הערב (שישי) בתכניתו של העיתונאי גדעון אוקו בחדשות 12, כי בבחירות הקרובות הוא צפוי לרוץ בראשות רשימה חדשה שיקים. עוד הוסיף יעלון כי הרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט, שרבים בציבור תוהים האם יצטרף לפוליטיקה ולאיזו מפלגה, צפוי להיות מס' 2 ברשימה אותה יקים.

לדבריו של יעלון הערב, מפלגה בראשותו תוכל למשוך מצביעים חדשים מגוש הימין, ולהעבירם לגוש המרכז שמאל: "כיום האופוזיציה, יחד עם ליברמן, שווה 54 מנדטים, ואין ביכולתה להחליף את השלטון הנוכחי". עוד אמר יעלון: "גדי (אייזנקוט) מבין שהוא לא יוכל להוביל רשימה בכוחות עצמו, ואצלי יהיה לו הכי מתאים". בנוסף, הבהיר כי הוא מקיים שיח עם מועמדים פוטנציאליים נוספים. 

כאשר נשאל יעלון האם הוא מעלה בדעתו אפשרות חבירה לבני גנץ בעתיד ענה: "הוא לא יהיה ראש ממשלה, הוא נכשל. אני בכלל לא בטוח שהוא יהיה חלק מהכנסת הבאה ויתכן שכחול לבן לא תעבור את אחוז החסימה לאחר הכישלון הגדול שלה בכנסת הנוכחית, והאכזבה הגדולה שהסבו לבוחריהם".

ח"כ יעלון משתייך היום למפלגת יש עתיד-תל"ם, בראשות יאיר לפיד, והיה אחד מארבעת בכירי מפלגת 'כחול לבן' המקורית, שהוקמה במהלך שלוש מערכות הבחירות האחרונות, יחד עם בני גנץ, לפיד, וגבי אשכנזי. יעלון נחשב לאחד המבקרים החריפים ביותר של ראש הממשלה בנימין נתניהו, והתנגד נחרצות לכוונתם של גנץ ואשכנזי להצטרף לממשלה בראשותו.

מוקדם יותר היום צייץ יעלון בחשבון הטוויטר שלו: "מתחייב להוביל ולהיות שותף בכל מאמץ פוליטי שישים סוף לשלטון נתניהו, וימנע קואליציית חסינות סביבו. נחזיר את ישראל לשפיות, ממלכתיות, נשרת את האזרחים כולם, ביושר, במקצועיות ובתחושת אחריות לאומית. כך היה, כך יהיה".

רא"ל (מיל') גדי אייזנקוט לא הגיב לדבריו של יעלון, וטרם הודיע רשמית על כוונותיו בנוגע להצטרפות לפוליטיקה. על פי כלל ההערכות בתקופה האחרונה, צפוי אייזנקוט להודיע על הצטרפותו למערכת הפוליטית עם ההודעה הרשמית על הליכה לבחירות לכנסת ה-24. על פי גורמים שונים במערכת, אין כל ודאות שאייזנקוט יסכים לחבור לח"כ יעלון או להיות מס' 2 ברשימתו, או בכל רשימה אחרת. סקרים רבים בתקופה האחרונה חזו למפלגה בראשתו של אייזנקוט מספר ממוצע של כשישה-שבעה מנדטים.

עבור יו"ר מפלגת יש עתיד-תל"ם, ח"כ יאיר לפיד, מדובר בפרידה שלישית שלו בשנה האחרונה משותף פוליטי חזק ומשמעותי. לאחר הבחירות לכנסת ה-23, נפרד מבני גנץ, לאחר שזה בחר להצטרף לממשלה בראשות נתניהו. לאחר מספר חודשים הודיע שותפו הפוליטי הבכיר של לפיד מאז הצטרפותו לפוליטיקה, ח"כ עפר שלח, על רצונו לקיים בחירות ליו"ר המפלגה, ובכך עורר את זעמו של לפיד. 

על אף החלטתה בקריאה טרומית של הכנסת על פיזורה, ביום רביעי האחרון, טרם הוחלט על כך סופית, ועדיין לא ברור אם פנינו לבחירות. סביר להניח כי גם אם לא יתקיימו בחירות לכנסת בחודשים הקרובים, יפגעו משמעותית יחסי העבודה בין לפיד ויעלון, ומעניין יהיה לראות כיצד הם ימשכו.