רעידת אדמה הורגשה בצפון הארץ, מקורה בטורקיה

רעידת האדמה פגעה בעוצמה 5.5 והורגשה בעיקר בבירה אנקרה, אך היא הורגשה גם בצפון הארץ. לפי המכון הגיאולוגי בישראל, מוקד רעידת האדמה הורגש במרחק של 436 ק"מ מנהריה. עם זאת, לא היו דיווחים מיידיים על נפגעים או נזק למבנים.

לידיעה המלאה

רעידת אדמה בטורקיה, ארכיון (צילום: רויטרס)
רעידת אדמה בטורקיה, ארכיון (צילום: רויטרס)

מזג האוויר בארץ: שטפונות בנחל ערוגות, מטיילים בצפון הארץ, שתי מטיילות חולצו

בהתאם לתחזית מזג האוויר, החל שטפון בנחל ערוגות באזור מדבר יהודה. ובנוסף, ישנו חשש משטפונות בים המלח ובערבה. הלילה צפוי להיות מעונן חלקית וקריר, עם גשם מקומי בעיקר בצפון הארץ ולאורך מישור החוף.

עם זאת, מזג האוויר לא הרתיע אלפי ישראלים מלטייל בשמורות הטבע ובגנים הלאומים ברחבי הארץ. קק"ל עדכנה כי נחל השופט הנמצא ביערות רמות מנשה נמצא בתפוסה מלאה, הציבור מתבקש שלא להגיע למקום.

לידיעה המלאה

שטפון בנחל ערוגות (צילום: צילום מסך)
שטפון בנחל ערוגות (צילום: צילום מסך)


מתקפת הסייבר על חברת הביטוח שירביט נמשכת:

לאחר שהחברה לא נענתה לדרישת ההאקרים לשלם כופר, בשעות הבוקר החלה קבוצת ההאקרים Black Shadow לפרסם בערוץ הטלגרם שלהם מאות מסמכים אישיים נוספים, בהם תעודות זהות ורישיונות נהיגה של לקוחות ועובדי החברה. כזכור, הקבוצה דרשה משירביט בתחילה לשלוח 50 ביטקוין (961,110 דולר) לארנק הדיגיטלי שלהם תוך 24 שעות, ואיימו כי אם הכסף לא יישלח, הם יחשפו מידע נוסף ואולי אף ימכרו אותו לגורמים אחרים.

שירביט הודיעה כי היא החליטה שלא להיענות ל"דרישות הכופר" ונמסר בקבוצה כי מאחר שהכסף לא הועבר, ההאקרים "עומדים במילתם" והחלו בפרסום חומרים נוספים. "אנחנו עושים את מה שאנחנו אומרים", כתבו. "שירביט - זה הסוף". עוד נמסר מהחברה כי: "על פי הערכות המומחים, אין מדובר בניסיון סחיטת סייבר 'רגיל', כזה שכל מטרתו כספית, אלא באירוע סייבר שמטרתו האמיתית היא להביך את החברה ובאמצעותה להביך את המשק הישראלי כולו".

לידיעה המלאה

האקר בפעולה (צילום: שאטרסטוק)
האקר בפעולה (צילום: שאטרסטוק)

הפרידה של יו"ר האופוזיציה לפיד, מחבר מפלגתו בוגי יעלון

ח"כ משה (בוגי) יעלון הודיע ביום שישי, בתכניתו של העיתונאי גדעון אוקו בחדשות 12, כי בבחירות הקרובות הוא צפוי לרוץ בראשות רשימה חדשה שיקים. הוא אף ציין כי הרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט, צפוי להיות השני ברשימה אותה יקים.

לדבריו של יעלון, מפלגה בראשותו תוכל למשוך מצביעים חדשים מגוש הימין, ולהעבירם לגוש המרכז שמאל: "כיום האופוזיציה, יחד עם ליברמן, שווה 54 מנדטים, ואין ביכולתה להחליף את השלטון הנוכחי". עוד אמר יעלון: "גדי (אייזנקוט) מבין שהוא לא יוכל להוביל רשימה בכוחות עצמו, ואצלי יהיה לו הכי מתאים". בנוסף, הבהיר כי הוא מקיים שיח עם מועמדים פוטנציאליים נוספים. 

לידיעה המלאה

יאיר לפיד ומשה יעלון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יאיר לפיד ומשה יעלון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)


חשד לרצח ברהט ובכפר כאבול

המשטרה פתחה בשעות הלילה שבין שישי לשבת, בחקירת חשד לשני מקרי לרצח בהם נורו למוות צעירים בשנות העשרים, הראשון בכפר כאבול שבגליל והשני ברהט. בנוסף, חמישה גברים נפצעו בינוני עד קשה באירועי אלימות בתל אביב, ברחובות, בקריית מלאכי ובכפר קאסם, ופונו לקבלת טיפול רפואי. 

הדיווח הראשון הגיע מכפר כאבול שבגליל, שם במהלך קטטה שפרצה בין שתי משפחות מסוכסכות נורו זיקוקים ובוצע ירי. אדם אחד נפצע אנוש כתוצאה מהירי ומותו נקבע במקום. המשטרה פיזרה את ההתקהלות ופתחה בחקירה ובפעולות לאיתור חשודים במעורבות בירי. 

לידיעה המלאה

ניידת משטרה (צילום: דוברות המשטרה)
ניידת משטרה (צילום: דוברות המשטרה)