למרות הקורונה: 7,500 משתתפי "מסע" הגיעו לישראל בשנה האחרונה, מתוכם 2,000 צעירים מ-60 מדינות צפויים לעלות לישראל.

ארגון "מסע", מייסודן של הסוכנות היהודית וממשלת ישראל, פותח את שנת הפעילות ה-16 שלו באירוע פתיחה מקוון בן אלפי משתתפים, צעירים יהודים מעשרות מדינות מכל חלקי העולם. המשתתפים מגיעים מצפון אמריקה, אירופה, חבר העמים, דרום אפריקה, אוסטרליה, פנמה, קוסטה-ריקה, אורוגוואי, טורקיה, אוזבקיסטן ועוד.

מידי שנה מגיעים לישראל אלפי צעירים יהודים מלמעלה מ-60 מדינות ברחבי העולם במטרה ללמוד, ללמד ולהתמחות במסגרת תכניות שונות שמוביל הארגון. הצעירים מגיעים לישראל לתקופה משמעותית בת 10-2 חודשים, אשר במהלכה הם תורמים לחברה ולכלכלה הישראלית, זוכים לצמיחה אישית ומקצועית ומחזקים את זהותם היהודית ואת החיבור שלהם למורשת, לתרבות ולחברה הישראלית.

ארגון "מסע" מוביל את תחום התכניות ארוכות בישראל לצעירי התפוצות מזה 16 שנה ומביא מידי שנה כ-12,000 משתתפים. במירוץ השנים הגיעו לישראל למעלה מ-160 אלף משתתפים מגילאי 18 ועד 35 שלקחו חלק בתוכניות המגוונות, מתוכם 30% בחרו לעלות לישראל. השנה, על אף משבר הקורונה, חל גידול משמעותי בביקוש לתוכניות של מסע. מדובר על גידול של כ-36% בתכניות ההתמחות ושל 40% בתוכניות ההתנדבות. נכון להיום בישראל נמצאים כ-7,500 משתתפים, ואלפי משתתפים נוספים צפויים להגיע במהלך השנה.  

מדי שנה עורך הארגון אירוע פתיחה בינלאומי גדול בהשתתפות אנשי ציבור ואומנים מובילים. השנה, בשל מגבלות הקורונה, האירוע יתקיים באופן מקוון. ליבו של האירוע יהיה מפגש וירטואלי בין משתתפי מסע ממגוון תכניות, מדינות מוצא שונות, שפות ותרבויות שונות במסגרת מגוון סדנאות מקוונות משותפות, הדלקת נרות חנוכה, סרטוני מסע ועוד. בנוסף, באירוע ייקחו חלק ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הסוכנות היהודית יצחק (בוז'י) הרצוג, מנכ"ל מסע עופר גוטמן ואלפי בוגרי מסע ומאות משפחות של המשתתפים מכל העולם. הערב ייחתם במופע סוחף של סטטיק ובן-אל.

סטטיק ובן אל עם משתתפי ארגון מסע (צילום: ארגון ''מסע'')
סטטיק ובן אל עם משתתפי ארגון מסע (צילום: ארגון ''מסע'')

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך: "ישראל היא הבית של העם היהודי וכל יהודי יכול לראות את ישראל כביתו. זהו המקום להשפיע על עתידו של העם היהודי, ברוכים הבאים הביתה".

עופר גוטמן, מנכ"ל "מסע": "אני שמח שעל אף מגפת הקורונה אנו פותחים את שנת הפעילות ה-16 של ארגון 'מסע'. אלפי המשתתפים, אשר הגיעו השנה לישראל, הם הוכחה למחויבות העמוקה של צעירים יהודים בכל העולם לחברה הישראלית, לרצונם לתרום ולהתחבר לשורשיהם. אני מאמין שאירוע זה, הנועד לחבר את קצוותיה השונים של יהדות התפוצות, יעניק חוויה בלתי נשכחת, מרגשת ועוצמתית. באירוע צפויים להיפגש משתתפי 'מסע' הנמצאים בארץ עם משפחותיהם ובוגרי הארגון מרחבי העולם כולו. אני גאה בפעילות שלנו ועל כך שאנו ממשיכים לפעול ולהיות הגורם המרכזי, שמביא בימים אלו את יהדות התפוצות לישראל".